معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان خبر داد:

کسب رتبه نخست دانشگاه اصفهان در میان سه دانشگاه برتر محیط زیستی

معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه اصفهان در میان سه دانشگاه برتر محیط زیستی رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ولی الله میرخانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های امروز بشر محیط زیست است، بیان داشت: استفاده از محیط زیست باید به نوعی باشد که محیط را برای تحویل به نسل بعدی ارتقاء بخش و این در حالی است که گذشتگان به شکل شایسته ای دین خود را برای محیط زیست ادا نکردند.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته دانشگاه اصفهان در راستای بحث محیط زیست تلاش کرد تا قدم‌های موثری بردارد، افزود: بر این اساس شورای محیط زیست سبز در دانشگاه اصفهان تشکیل شده است.

معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در دو بخش فرهنگسازی و آموزش و ساماندهی محیط زیست این دانشگاه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، ابراز داشت: سال گذشته دانشگاه اصفهان در میان سه دانشگاه برتر محیط زیست رتبه نخست را در کشور به دست آورد.

وی با بیان اینکه امسال نیز فعالیت‌های محیط زیستی دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم و سازمان مدیریت در حال ارزیابی است و دانشگاه اصفهان نیز فعالیت های چشمگیری داشته است، ادامه داد: در مجموعه خوابگاهی دانشگاه اصفهان با علوم پزشکی بیش از ۵ هزار نفر اسکان یافته‌اند، به طور معمول میزان تولید آب خاکستری شامل آب حمام و روشویی و غیره در این بخش زیاد است.

میرخانی با بیان اینکه جداسازی آب خاکستری از سال سال ۹۴ در دستور کار ما قرار گرفت، ابراز داشت: بر این اساس در ابتدا آب خاکستری از آب سیاه جداسازی و با لوله‌کشی در سطح خوابگاه ها به مکانی منتقل شد، سپس این آبها با ورود به یک پکیج تصفیه و با ورود به استخری در دانشگاه برای مصرف کشاورزی ذخیره و ۲۰۰ مترمکعب آب به چرخه بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه این آب از نظر شیمیایی و بیولوژیک مشکلی ندارد، گفت: با توجه به صرفه‌جویی بسیار خوب در این بخش بیش از ۳۵۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح توسط شرکت آب و فاضلاب تامین شده است.

معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشگاه اصفهان با مجموعه علوم پزشکی بیش از ۲۴۰ واحد مسکونی دارد آب مصرفی قابل توجهی در این بخش مصرف می‌شود و بر این اساس در فاز بعدی آب منازل مسکونی نیز طرح جداسازی آب خاکستری خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین با توجه به قرار گرفتن دانشگاه در کوهپایه اجرای قنات انجام شده است، بیان داشت: بدین ترتیب در منتهی الیه دانشگاه حلقه چاه هایی به همراه تونل احداث شده است تا آبهای اضافی جمع آوری برای استفاده کشاورزی می شود و در این بخش یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه اصفهان۱۲۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که کمکی به تنفس شهری است و در بخشی از آن آبیاری قطره ای انجام شده است.

میرخانی با اشاره به اینکه خوابگاه‌های دانشگاه قدمت زیادی دارد و قدمت کمتر از ۱۰ سال نداریم، اضافه کرد: امسال سه میلیارد تومان هزینه تعمیرات خوابگاهی شامل تعمیر بنا، تاسیسات و برق شده است و با رشد ۱۵ برابری در این زمینه روبرو بودیم.

وی افزود: به طور کلی ۱۱ میلیارد و نیم هزینه تعمیرات و تهجیزات دانشگاه در سال ۹۶ است که تاکنون هفت و نیم میلیارد تومان انجام شده است که در هر تعمیر سلامت و ایمنی نخستین اولویت ما بوده است.

معاون اداری مالی دانشگاه اصفهان ادامه داد: دو هزار و ۲۰۰ مترمربع به مجموعه خوابگاهی اضافه شده است که ۵۰ درصد توسط فردی خیر بود و به زودی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از اراضی اطراف دانشگاه جزو دانشگاه بوده است، گفت: مشکلات مالی نباید مدیریت دانشگاه را به سمت فروش زمین دانشگاه ببرد، بر این اساس برنامه‌ جدیدی که برای ۲۵ سال آینده در نظر گرفته‌ایم این است که پیش از احساس نیاز دانشگاه را گسترش دهیم.

میرخانی با بیان اینکه تجربه تلخ گذشته را تکرار نکرده و اراضی دانشگاه را واگذار نمی‌کنیم، اضافه کرد: اگر قراردادهایی در گذشته بسته شده و دانشگاه متضرر شده حتی اگر نیازمند پرداخت خسارت باشد، باید بازپس گیری شود.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح تصفیه پساب خاکستری برای نخستین بار در دانشگاه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار