50درصد اشتغال طرح کارورزی استان مربوط به بخش صنعت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از راه‌اندازی سامانه کارورزی ویژه‌ی ثبت‌نام کارجویان دانشگاهی برای اشتغال آن‌ها در قالب طرح کارورزی خبر داد و گفت: 50درصد سهم اشتغال این طرح مربوط به حوزه صنعت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   بر اساس اعلام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد سهم طرح کارورزی در استان 2 هزار و 225 نفر تعیین شده است.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه استان تاکنون سه برابر ظرفیت سهمیه اشتغال این طرح معادل 6 هزار و 400 دانش اموخته دانشگاهی در استان و از طریق دستگاه های مختلف اجرایی نام نویسی کرده اند.

داریوش دیودیده با تشریح برخی جزئیات طرح کارورزی اظهار داشت: این طرح باهدف افزایش اشتغال پذیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق آموزش مهارت در محیط کسب‌وکار تحت عنوان کارورزی آغازشده است.

وی افزود: این طرح هم به نفع دانش‌آموختگان دانشگاهی و هم به سود بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان است.

این مسئول عنوان کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد با تعداد فراوان فارغ‌التحصیلان روبروست که مهارت‌های موردنیاز بازار کار را فرانگرفته‌اند و برخی آموزش‌های نظری را در محیط کلاس درس گذرانده‌اند به همین دلیل فقدان مهارت‌های موردنیاز در متقاضیان کار را می‌توان از دیگر عوامل دخیل در مسئله کاهش اشتغال دانست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هدف اصلی این طرح بعد از جذب فارغ‌التحصیلان بیکار را آماده‌سازی آن‌ها برای بازار کار دانست و افزود: بعد از اتمام دوره مهارت‌های لازم، شرایط بهتری برای اشتغال دارند و درواقع در اولویت جذب هستند.

وی اظهار داشت: پذیرفته‌شدگان بعد از آغاز به کار، حداقل یک‌سوم حقوق مصوب وزارت کار را دریافت می‌کنند و کارفرمایان نیز از معافیت دوساله برای پرداخت حق بیمه آن‌ها برخوردارند.

مطابق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 استان کهگیلویه با 11 پله صعود در زمینه بیکاری در میان استان‌ها به رتبه 20 رسید و به این ترتیب نرخ بیکاری استان از 17.7 درصد به 12.95 درصد رسید.

براساس آخرین برآورد آماری، تعداد دانش آموختگان دانشگاهی بیکار در این استان 15 هزار و 654 نفر است.

تعداد فارغ‌التحصیلان شاغل در این استان 37 هزار و 331 نفر و تعداد جوانان بیکار سنین 15 تا 24 سال نیز 6 هزار و 306 نفر است.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 713 هزار نفر است.

کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است.

 

انتهای پیام/ش

نیمی از اشتغال طرح کارورزی استان مربوط به بخش صنعت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.