۶١ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در خراسان شمالی پرداخت شد

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: واحدهای صنعتی و کشاورزی استان تاکنون حدود ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمود دلپسند معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی اظهار کرد: بنابه گزارش کمیته نظارت مربوط به بخش صنعت مقدار تسهیلات پرداخت شده در این حوزه برای ۴٢ طرح حدود ٢۴ میلیارد تومان بوده و مابقی آن مربوط به واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی است.

وی افزود: از طرح های بررسی شده در حوزه صنعت انحراف هزینه کرد ۴ طرح به میزان ١.٢ میلیارد تومان گزارش شده است که البته این انحرافات از حوزه طرح مد نظر خارج نشده و بلکه مربوط به تغییر در نوع تولید است.

دلپسند تصریح کرد: دستگاه های اجرایی علاوه بر نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی از اختیارات قانونی خود برای حل مشکلات بهره مند شوند.

دلپسند تصریح کرد: در راستای توسعه و رونق تولید در استان روحیه پاسخگویی و پیگیری در دستگاه های اجرایی استان باید افزایش یابد و از ابزارهای تشویقی و حمایتی نیز بهره مند شوند.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: درخواست تولیدکنندگان از کارگروه باید در چارچوب اختیارات قانونی باشد و متناسب با شرایط روز و ظرفیت های قانونی موجود از اراده لازم برای حضور در بازار تولید محصولات برخوردار باشند.

وی افزود: با توجه به مکانیزه شدن نظام های پرداخت بانک ها امکان دخالت مدیران استانی حذف شده است و هم چنین در بسیاری از موارد بخشنامه های ارائه شده توسط بانک های تخصصی عیناً رعایت دستورالعمل بانک مرکزی نیست که این دو مورد از چالش های نظام بانکی است.

دلپسند به بخشودگی جرائم مالیاتی تعاونی ها در صورت پرداخت اصل مالیات تا پایان سال ۹۵ اشاره داشت و گفت: قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در دولت درحال بررسی است.

وی افزود: وجود موانع رونق تولید در برخی از قوانین بر کسی پوشیده نیست اما اصلاح قانون در قالب ارائه نظرات و پیشنهادها از سوی کارشناسان مربوط امکان پذیر است.

انتهای پیام/آ

پرداخت تسهیلات رونق تولید در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.