درخواست مدودف از جامعه جهانی برای اتحاد در قبال داعش

نخست‌وزیر روسیه از قدرت‌های بزرگ جهان خواست در تلاش‌ها برای مبارزه با گروه تروریستی داعش با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، از قدرت‌های بزرگ جهان خواست اختلافات خود را کنار بگذارند و در تلاش‌ها برای مبارزه با گروه تروریستی داعش با یکدیگر متحد شوند.

او در آستانه سفر خود به الجزایر افزود زمان آن فرارسیده است که همه کشور‌ها جاه‌طلبی و اختلافات خود را کنار بگذارند و برای ریشه کن کردن داعش و دیگر گروه‌های تندرو با یکدیگر متحد شوند.

نخست وزیر روسیه در سخنانی درباره تلاش‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم جهانی و جرائم سازمان یافته خاطرنشان کرد روسیه و الجزایر دارای دیدگاه‌های مشترکی در خصوص این مسائل هستند و بر سر اینکه گسترش تروریسم چالشی جهانی است اتفاق نظر دارند.

مدودف گفت: تنها با تلاش‌های مشترک است که می‌توان در برابر این چالش ایستادگی کرد و این امر در چارچوب اقدامات هماهنگ و به طور قطع پیروی از قوانین بین المللی محقق خواهد شد و مسکو خواهان گسترش همکاری با الجزیره در این زمینه هاست.

او متعهد شد مقامات روسیه به هماهنگی مواضع خود با الجزایر در زمینه مسائل مربوط به سیاست خارجی از جمله اوضاع در خاورمیانه، شمال آفریقا و صحرای جنوب آفریقا همچنان ادامه دهند.

نخست وزیر روسیه با تاکید بر اینکه این کشور و الجزایر از تقویت نقش سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت حمایت می‌کنند خاطرنشان کرد دو کشور بر این موضوع اتفاق نظر دارند که مناقشات منطقه‌ای باید در چارچوب شیوه‌های دیپلماتیک بر اساس منشور سازمان ملل و رعایت قوانین بین المللی حل و فصل شود.

مدودف گفت: روسیه و الجزایر در خصوص حق کشور‌های جهان برای تعیین سرنوشت خود و حل مسائل و موضوعات داخلی بدون هیچگونه مداخله خارجی دیدگاه‌های مشترکی دارند و این امر باید به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز و به دور از خشونت و در چارچوب گفتگو‌های مبتنی بر قانون محقق شود.

او تصریح کرد مداخله خارجی در امور کشور‌ها به طور قطع غیرقابل قبول است و تنها به این شیوه است که مناقشات در سوریه، لیبی، یمن و مالی حل خواهد شد، شهروندان این کشور‌ها از آسیب‌ها و جنگ‌ها محافظت خواهند شد و از فرصت یک زندگی عادی، آرام و مهمتر از همه مسالمت‌آمیز بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

مدودف از کشورهای جهان برای مقابله با داعش با یکدیگر متحد شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار