اشتغال 760 مددجوی خراسان شمالی

در نیمه نخست امسال برای 760 مددجوی کمیته امداد استان خراسان شمالی شغل ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی رضا مرادی معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان گفت:نیمه نخست امسال ۵۱۳ طرح اشتغال پایدار برای مددجویان و محرومان بیکار تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی ایجاد شد.

وی با بیان این که ین افراد در زمینه ها کشاورزی،دامپروری،شیلات،صنایع دستی،طرح های صنعتی ومعدنی و خدمات صاحب شغل شدند،افزود: برای راه اندازی این طرح ها ۱۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان مستعد اشتغال پرداخت شد.

مرادی محل تامین اعتبارات این تسهیلات را از محل منابع قرض الحسنه بانک های عامل، منابع داخلی کمیته امداد و صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار کرد: بخشی از این طرح ها به صورت تلفیقی از دو محل منابع بانک ها و منابع داخلی کمیته امداد تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: امسال ۲۳۱ طرح اشتغال با اعتبارچهار میلیارد تومان از محل منابع داخلی کمیته امداد و ۲۱۹ طرح هم از محل منابع قرض الحسنه بانک های عامل با اعتبار سه میلیارد و۹۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی گفت:  ۱۰ طرح اشتغال با اعتبار یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی و سه طرح هم با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان از محل منابع تلفیقی تامین شده است.

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان در تشریح برنامه های حوزه اشتغال در نیمه دوم سال ۹۶ افزود: در نظر داریم طرح‌های اشتغال مددجویان را در قالب توسعه مشاغل خرد، ‌کوچک و مشاغل خانگی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، خدماتی و صنعتی پیگیری کنیم.

مرادی  با بیان این که در سال جاری۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان اختصاص یافته است،گفت: ۳۱ میلیارد تومان آن از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و ۱۷ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان هم از محل منابع داخلی کمیته امداد ابلاغ شده است.

وی همچنین گفت: در نیمه نخست امسال از مجموع ۳۱ میلیارد تومان بودجه ابلاغی به بانک ها تا کنون افزون بر چهار میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی بااشاره به این که سال گذشته از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال دو هزار نفردر استان دارای شغل شدند، افزود: با احتساب وام‌ها و تسهیلات اشتغالی که در سالیان گذشته به مددجویانکمیته امداد استان پرداخت شده بود این نهاد توانست چهار هزار و ۵۰۰ خانوار را در سال ۹۵  از طریق توانمند سازی و خودکفایی از چرخه حمایت کمیته امداد خارج کند.

انتهای پیام/آ

ایجاد 513 طرح اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.