یک مستندساز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سوژه «بزم رزم» علت اصلی جذب مخاطب است/ آغاز فیلمبرداری پرتره «دکتر عبیدی»

سیدوحید حسینی به بیان علت استقبال مخاطب از «بزم رزم» و وضعیت ساخت جدیدترین مستند خود پرداخت.

سوژه «بزم رزم» علت اصلی جذب مخاطب است/ فیلمبرداری پرتره «دکتر عبیدی» آغاز شدسیدوحید حسینی مستندساز درباره علت استقبال از اکران فیلم سینمایی «بزم رزم» به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به نظر من، سوژه فیلم و علاقه‌مندی مردم به آگاهی از تاریخ معاصر و دهه شصت و سرگذشت موسیقی ایران و از طرفی تبلیغات و تعاریف خود تماشاگران پس از دیدن این مستند، در جذب مخاطب تأثیرگذار بوده است.

وی درباره جای خالی سوژه‌هایی مانند قصه «بزم رزم» در سینمای مستند بیان کرد: جای خالی چنین سوژه‌هایی در سینمای ما حس می‌شود. اصلا یکی از آسیب‌شناسی‌های اصلی این است که مستندسازان بیشتر به سمت اجتماعی‌سازی می‌روند که اقبالشان هم در جشنواره‌ها، اکران و... بیشتر است در نتیجه کمتر شاهد ساخت سوژه‌هایی مانند «بزم رزم» هستیم.

وی ادامه داد: اگر بخش هنر و تجربه این ریسک را می‌کرد که در کنار فیلم‌های داستانی، سانس‌های بیشتری به این نمونه آثار می‌داد اتفاق بهتری می‌افتاد و با استقبال بیشتری مواجه می‌شدند.

حسینی درباره آخرین وضعیت ساخت مستند پرتره «دکتر عبیدی» اظهار داشت: فیلمبرداری این اثر آغاز شده و حدود چهار ماه زمان می‌برد.

 

انتهای پیام/

استقبال از سوژه‌های صرفا اجتماعی در مستندسازی نیاز به آسیب‌شناسی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار