نقش اختلالات باکتریائی در ابتلا به سرطان پستان

محققان دریافته‌اند که بافت باکتریائی پستان زنان سالم، متفاوت از بافت پستان در زنان مبتلا به سرطان سینه است.

نقش اختلالات باکتریائی در ابتلا به سرطان پستانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس تحقیقاتی که جزئیات آن در مجله Oncotarget منتشر شده، نشان می‌دهد که بافت پستان سالم دربردارندهٔ گونه‌های باکتریائی موسوم به Methylobacterium است. این کشف می‌تواند دیدگاه تازه‌ای در مبارزه علیه سرطان پستان پدید آورد.


باکتریهای مقیم در بدن، موسوم به microbiome، در ابتلا یا جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها نقش دارند. بیشتر تحقیقات درباره آنها، روی میکروبیوم «روده» یا باکتریهای دستگاه گوارش انجام شده است اما پژوهشگران بتازگی به یک میکروبیوم موجود در بافت پستان و نقش آن در ابتلا به سرطان پستان و سینه مشکوک شده‌اند که البته شخصیت و کارکرد آن هنوز به طور دقیق شناسایی و مشخص نشده است.


چریز انگ، رئیس موسسه بالینی ژنومیک در کلیولند گفت: گمان می‌کنم این اولین مطالعه‌ای باشد که هم بافت پستان و هم قسمت‌های دورتر بدن را از نظر تفاوت‌های باکتریائی درباره نقششان در سرطان پستان مورد بررسی قرار داده است.


او افزود: امیدواریم بیومارکرهایی پیدا کنیم که به ما در تشخیص سریعتر و راحت‌تر سرطان پستان کمک کنند. رویای بزرگمان این است که بتوانیم از میکروبیومها درست قبل از شکل گیری سرطان پستان استفاده کنیم و سپس از ابتلا به آن با کمک پروبیوتیکها و آنتی‌بیوتیکها جلوگیری کنیم.
به گفته استفن گروبیمر، یکی از همکاران مولف در این تحقیق، مطالعه مذکور اولین گام جامع در درک بهتر نقش عدم تعادل باکتریها در ابتلا به سرطان پستان است و با این حال، هنوز باید مطالعات و بررسیهای گسترده‌تری در این باره صورت گیرد.

منبع:سلامت انلاین

انتهای پیام/

عامل بروز سرطان سینه در خانم ها کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار