دهقان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سپاه پاسداران نقش اساسی در تامین امنیت ذاتی کشور دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:سپاه پاسداران نقش اساسی در تامین امنیت ذاتی کشور دارد و الگویی هم برای کشورهای منطقه است.

سپاه پاسداران الگویی برای کشورهای منطقه استکمال دهقان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لفاظی اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره معرفی سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی، اظهار کرد: تصمیماتی که آمریکا درباره ایران، برجام و سپاه مطرح می‌کند، به مسئله امنیت ایجاد شده در منطقه مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا از برقراری نظم و امنیت در منطقه رضایت ندارد، افزود: رژیم اشتغالگر قدس مجری سیاست‌های آمریکاست و همواره این کشور سیاست ماجراجویی و بی ثباتی در منطقه را دنبال می‌کند.

دهقان ادامه داد: آمریکا در واقع حکومت‌های دست نشانده خود همچون عربستان و کشورهای مرتجع را تشویق می‌کند تا با تشکیل ائتلاف‌ به یمن حمله یا به داعش کمک کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه آمریکا گروه‌های تروریستی را آموزش می‌دهد و رژیم اشغالگر قدس را تامین مالی و سیاسی می‌کند، اضافه کرد: گروه‌های تروریستی و اسرائیل با حمایت‌های آمریکا منطقه را بی‌ثبات و سرزمین‌های اسلامی را اشغال می‌کنند از طرفی این کشور چتر حمایتی رسانه‌ ای و دیپلماتیک برای هم پیمانان خود در شورای امنیت و بالاترین سطوح سازمان ملل ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال آن است که سپاه پاسداران را مورد هدف قرار دهد، تصریح کرد: از روز نخست، هدف سپاه پاسداران کمک به دولت‌های سوریه و عراق برای برقراری نظم، امنیت و مبارزه با تروریسم بوده است، کمک ایران از طریق سپاه به این کشورها بنا به درخواست کشورهای منطقه بوده است زیرا آنها به ایران اعتماد داشتند و می‌دانستند که ایران به دنبال برقراری امنیت به نفع مردم منطقه است.

دهقان گفت: کشورهای منطقه از ایران کمک مستشاری گرفتند و هدف ایران هم کمک به این دولت‌ها بوده است اما کشورهایی همچون آمریکا بدون اینکه توسط دولت‌های عراق و سوریه برای کمک فراخوانده شوند در برقراری امنیت داخلی کشورهای منطقه مداخله و از لحاظ روابط بین الملل و حقوق بین الملل اقدامی غیرقانونی کردند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا انواع اقدامات ماجراجویانه را در منطقه انجام می‌دهد و سپاه پاسداران که رکن تامین امنیت ایران و حتی امنیت منطقه است را مورد هدف قرار می‌دهد البته معتقدم این اقدام در راستای سیاست‌های ماجراجویانه و بی ثباتی منطقه است.

دهقان افزود: اقدامات این چنینی آمریکا برای ایران اهمیتی ندارد چراکه به منظور برقراری امنیت خود اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و در این زمینه منتظر دیگران نمی‌مانیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه امنیت ایران ذاتی است، گفت: ایران برای تامین امنیت، وابسته به خودش است و ما مانند عربستان امنیت مان را به آمریکا وصل نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران همچون عربستان امنیتش را از آمریکا نمی‌خرد، ادامه داد: آمریکا از این امر ناخشنود است که ایران استقلال دارد، خود امنیتش را تامین می‌کند، دست توطئه گران را می‌خواند و در عین حال امنیت سایر کشورهای منطقه را هم تامین می‌کند.

دهقان افزود: امروز کشورها به سوی نوعی مردم سالاری حرکت می‌کنند و حرکت آنها هم در تصمیم گیری به سوی استقلال و اعتماد به امنیت ذاتی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی متذکر شد: سپاه پاسداران نقش اساسی در تامین امنیت ذاتی کشور دارد و الگویی هم برای کشورهای منطقه است اما آمریکا با سپاه پاسداران و تاسیسات موشکی و دفاعی ما که در چارچوب دکترین دفاعی تعریف شده، مخالف است.

وی بیان داشت: آمریکا نقطه قوت ما را نقطه ضعف خود می‌داند از این رو ما باید به سیاست‌های خود ببالیم چراکه کاملا حکیمانه و راهبردی در حال حرکت هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار