531 هزارهکتار از اراضی استان کردستان زیرکشت پاییزه می رود

مدیر زراعت استان کردستان گفت:531 هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان امسال زیرکشت گندم می رود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمدی مدیر زراعت استان کردستان درگفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج گفت: از این میزان اراضی 500 هزارهکتارآن به گندم دیم و31 هزارهکتارآن به گندم آبی اختصاص دارد.

وی افزود:برای این میزان سطح زیرکشت 500 هزارتن بذور اصلاح شده وپرورشی در اختیارکشاورزان قرارمی گیرد که 26 هزار تن کود شیمیایی از نوع ازته،فسفر وپتاسیم برای کشاورزان طی چندماه گذشته تامین وتوسط کارگزاری ها در اختیارکشاورزان قرارگرفته است.

احمدی بیان کرد:امسال به منظور بوجاری و ضد عفونی کردن بذر گندم حدود 200 تن سموم  توسط فروشگاههای عرضه کننده سموم وپلی کلینیک ها وشرکت های تعاون روستایی وکارگزاری ها در اختیار کشاورزان قرارخواهدگرفت.

وی توجه به زمان کشت گندم در استان را که هرساله از اوایل مهر شروع وتا اواخرآبان ادامه داردرا از مهمترین توصیه های این سازمان به کشاورزان عنوان کردو گفت:بهترین زمان کشت گندم دیم از اوایل تا اواخر مهر است.

در حال حاضر بذرکاران استان کردستان با استفاده از 4500 دستگاه کار کشت گندم را با نظارت کارشناسان حوزه جهادکشاورزی برعهده دارند.

مدیر زراعت استان کردستان درپایان با بیان این که رعایت تاریخ کاشت مناسب، عامل مهمی در افزایش تولید گندم محسوب می‌شود گفت: ارقام گندم آبی و دیم  تا پایان مهرماه باید در اراضی کشاورزی کشت شود.

انتهای پیام/م

رعایت تاریخ کاشت مناسب، عامل مهمی در افزایش تولید گندم محسوب می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.