توزیع ۵ هزار تن کود شیمیایی میان کشاورزان محمودآباد

۵ هزار تن کود شیمیایی شامل اوره، فسفات و پتاس در سال زراعی جاری میان کشاورزان شهرستان محمودآباد توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه به منظور رفع نیاز کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی، در سال زراعی جاری ۵ هزار تن کود شیمیایی از طریق کارگزاران توزیع کود در این شهرستان توزیع شده است، گفت: این میزان شامل ۴ هزار و ۳۷۰ تن اوره، ۵۰۰ تن فسفات و ۱۳۰ تن پتاس بوده است.

وی توجه به تاریخ تولید و انقضاء کود و داشتن گواهی ثبت از موسسه خاک و آب کشور را ضروری دانست و افزود: نام شرکت سازنده و توزیع کننده داخلی و خارجی نیز باید به طور مشخص روی برچسب بسته بندی ثبت و قابل رؤیت باشد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: انجام این اقدام مهم و فراهم بودن شرایط لازم تولید و همچنین بهره گیری کشاورزان از راهنمایی‌ها و هدایت‌های فنی کارشناسان مراکز خدمات موجب بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی به خصوص برنج شده است.

صادقی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این مدیریت توسعه کشت مکانیزه برنج بوده که هم اکنون شناسایی و هدایت متقاضیان جهت معرفی به بانک عامل در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های سازمانی تلاش برآن است تا براساس وضعیت موجود توسعه کشت کلزا در شهرستان مورد توجه جدی قرار گیرد و مسئولین مراکز تابعه در صدد آن خواهند بود تا با پیگیری مستقیم جهت شناسایی و اراضی قابل کشت نسبت به هدایت کشاورزان شرایط لازم را فراهم کنند.

انتهای پیام / آ.

توزیع کود شیمیایی در محمودآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار