دردیدار با استاندار اصفهان صورت گرفت

گسترش همکاری های علمی و فناوری سوئیس و اصفهان

استاندار اصفهان گفت: زمینه توسعه مبادلات علمی همچنین اعزام استاد و دانشجو بین دانشگاههای این استان و سوئیس امکانپذیر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور ' امروز در دیدار ' ولفانگ آمادئو که در تالار اشرف اصفهان برگزار شد با اشاره به گسترش همکاری های ایران و سوئیس پس از اجرایی شدن برجام، گفت: نقشه راه همکاری های دو کشور تدوین شده است و معتقدیم در این مسیر باید گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه اصفهان با دارا بودن دانشگاههای بزرگ و معتبر ایران و 330 هزار دانشجو پس از تهران دومین استان دانشگاهی کشور به شمار می آید، گفت: زمینه توسعه مبادلات علمی همچنین اعزام استاد و دانشجو بین دانشگاههای این استان و سوئیس امکانپذیر است و در این زمینه مدیریت استان اصفهان آمادگی کامل دارد.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به افزایش پنج برابری ورود گردشگران خارجی به اصفهان پس از اجرایی شدن برجام، گفت: برای توسعه همکاری ها در زمینه صنعت گردشگری نیز علاقه مند به همکاری با سوئیس هستیم و در این راستا آماده میزبانی از تور لیدرهای این کشور برای حضور در اصفهان و آشنایی با صنعت گردشگری این کهن شهر متمدن هستیم.

وی بیان کرد: آمار ورود سالیانه گردشگران خارجی به اصفهان هم اکنون به بیش از پنج میلیون نفر رسیده است و هدفگذاری مدیریت استان این است که طی 2 سال آینده این آمار به 2 برابر ( 10 میلیون گردشگر) افزایش یابد.

زرگرپور با اشاره برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در چند کشور اروپایی و استقبال اروپایی ها از این رویدادها، آمادگی اصفهان برای برگزاری هفته فرهنگی سوئیس در اصفهان و اعزام هنرمندان اصفهان برای برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در سوئیس را اعلام کرد.

وی بااظهار خرسندی از گسترش روابط ایران و سوئیس پس از اجرایی شدن برجام ابراز امیدواری کرد که سفر معاون خاورمیانه وزارت امور خارجه سوئیس و سفیر جدید این کشور به اصفهان زمینه ارتقا و گسترش همکاری های اصفهان و سوئیس را فراهم کند.
سوئیس کشوری در اروپای غربی است که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.

این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در این کشور با 39 هزار دلار برای هر نفر از بالاترین ‌ها در جهان است.

بررسی مبادلات تجاری ایران و سوییس نشان می دهد در 10سال گذشته ارزش صادرات ایران به این کشور کاهشی قابل توجه داشته است.

صادرات ایران به سوییس در سال 1385، 19میلیون و 900هزار دلار بود که در سال 1393 به 10میلیون و 700هزار دلار رسید.
فرش و کف پوش نسجی، زعفران، روده، بادکنک و شکمبه حیوانات و گل و غنچه از اقلام صادراتی ایران به سوییس است.
در مقابل ذرت دامی، لوبیای سویا، کنجاله و سایر آخال های جامد، روغن خام سویا، انواع دانه ها و مکمل های دارویی از اقلام وارد شده به ایران از سوییس را تشکیل می دهد.

 

انتهای پیام/م

 

دیدار معاون خاورمیانه وزارت امور خارجه سوئیس با استاندار اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.