رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان خبر داد:

رفع تصرف ۱۰۲۰ هکتار از اراضی ملی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۲۰ هکتار از اراضی ملی استان از تصرف سودجویان متخلف خارج شده است.

رفع تصرف ۱۰۲۰ هکتار از اراضی ملی در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی که در محل دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۲۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده که از این میزان یک هزار و ۶ هکتار زمین جزء منابع طبیعی و مابقی مربوط به اراضی نهادهایی همچون شهرداری، راه و شهر سازی و بنیادمسکن بوده است.

وی با اشاره به اینکه معمولا اراضی حاشیه شهرها مورد تصرف قرار می گیرند، افزود: حفر چاه های غیر مجاز نیز یکی دیگر از مصادیق تصرف غیر مجاز محسوب می شود که این نوع تخلف معمولا در جنوب استان سیستان و بلوچستان شایع است.

حمیدی  تصریح کرد: آن دسته از افرادی که اقدام به حفر چاه به منظور کشاورزی می نمایند باید مجوز های لازم را از مراجع ذیربط کسب نمایند و چنانچه افراد بدون مجوز اراضی را تصرف و نسبت به حفر چاه های غیر مجاز اقدام کنند برابر قانون با آنان برخورد می شود.

مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: در بحث رفع تصرف از اراضی و جلوگیری از ساخت و سازها بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به این افراد زمین واگذار و تسهیلات نیز برای ساخت و ساز پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مشاهده تصرفات غیرمجاز می توانند موضوع را به منابع طبیعی و مراجع قانونی اطلاع دهند، گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب می شوند و متصرفان باید به این مهم به عنوان عاملی بازدارنده توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

بیش از هزار هکتار از اراضی ملی در جنوب استان رفع تصرف شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار