فرمانده انتظامی شهرستان کاشان

افزایش 34 درصدی تماس تلفنی با پلیس110 در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت :تماس های تلفنی مردمی با فوریت های پلیسی 110 در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال 9گذشته افزایش 34 درصدی داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ علی پورکاوه،  امروز  به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت :77 هزار تماس تلفنی مردم از سطح شهرستان کاشان با مرکز پلیس 110 پایش و ثبت شد که بیشترین تماس های منجر به تشکیل پرونده در این تعداد تماس مربوط به شاخص اختلافات خانوادگی، تخلفات و جرایم رانندگی بود.

وی، پنج شاخص اول این تماس ها را 31 درصد مربوط به اختلافات خانوادگی،  24 درصد تخلفات و جرایم رانندگی، 17 درصد نزاع و درگیری، 11 درصد وقوع سرقت، 9 درصد در حوزه مواد مخدر و مفاسد اجتماعی برشمرد و گفت: 72 درصد تماس ها و درخواست های مردمی با فوریت های پلیس110 عملیاتی و 11 درصد مشاوره شد و مابقی غیرقابل رسیدگی بود.

به‌گفته‌وی،  به موازات این فوریت ها دفتر نظارت همگانی نیز در ارتباط با نوع عملکرد همكاران در بخش تقدیر و تشکر 10 درصد افزایش رضایتمندی در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، افزایش چهار درصدی پیشنهادات و 12 درصدی شکایات را یادآورشد و گفت :در بخش پاسخگویی  به مردم از طریق سامانه 197 افزایش رضایتمندی داشتیم.

*موتورسواران و سرقت موتور بالاترین چالش ایمنی و امنیتی شهر

سرهنگ پورکاوه،  شاخص سرقت ها را 22 درصد سرقت موتورسیکلت،  20 درصد سرقت قطعات داخل خودرو و 18 درصد سرقت اماکن خصوصی خاطرنشان کرد و افزود :بزرگترین چالش در کاشان کثرت موتورسواران بدون رعایت قوانین و مقررات ایمنی بویژه استفاده کلاه ایمنی است.

وی، در ادامه  افزایش سه درصدی کشفیات مواد مخدر در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته را تاکیدکرد و گفت:در این مدت 436 کیلوگرم انواع مواد مخدر دستگیری 73 نفر توزیع کننده، 119 نفر قاچاقچی و 442 نفر خرده فروش در پارک‌ها کشف‌شد.

به‌گفته‌وی،جرائم سایبری نیز افزایش 59 درصدی دستگیری زنان و مردان را در این مدت داشت.

*کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری/ افزایش تصادفات خسارتی

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، با تاکید بر کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل گفت: تصادفات فوتی درون شهری و برون شهری کاهش 45 درصدی و تصادفات جرحی این دو حوزه کاهش 46 درصدی داشته است.

سرهنگ پورکاوه، با اشاره به اینکه تصادفات خسارتی در این مدت افزایش 36 درصدی داشت تصریح‌کرد:در مجموع مجروحان تصادفات برون شهری و درون شهری در6 ماه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشته است.

وی،اظهارداشت: تصادفات تا سقف خسارت بیمه ای مبلغ 7 میلیون و 600 هزارتومان نیاز به حضور پلیس و کشیدن کروکی ندارد بنابراین شهروندان در خصوص هر تصادفی که خسارات آن تا این مبلغ است برای آمدن پلیس برای آمدن پلیس راه بندان ایجاد ترافیک نکنند.

به گفته وی، حوزه تصادفات و آثار و تبعات آن نیرو و انرژی زیادی از همکاران پلیس علاوه بر اتلاف وقت، ایجاد ترافیک و مشکل تردد شهروندان می گیرد.

*افزایش کشف 60 درصدی سرقت و سارقان

رییس پلیس کاشان افزایش کشف و شناسایی 60 درصدی سرقت با دستگیری سارقان در 6 ماه نخست امسال را نسبت به مدت مشابه آن خاطرنشان کرد و گفت: سرقتهای به عنف، مغازه، مکانهای دولتی، جیب بری و محموله در شهرستان کاشان نسبت به مدت مشابقه پارسال به ترتیب 38،  19،  28،  67 و 90 درصد کاهش داشته است.

*صلح و سازش 75 درصد پرونده های قضایی در معاونت اجتماعی

سرهنگ پورکاوه، اظهارداشت: 75 درصد پرونده های قضایی نیز با موضوع مشکلات خانوادگی و نزاع و درگیری در معاونت اجتماعی و تلاش واحد مشاوره کلانتری های شهرستان کاشان منجر به صلح و سازش شد.

وی، در پایان با اشاره به  آغاز هفته نیروی انتظامی  از روز ۱۴ مهرماه با شعار "پلیس برای امنیت، امنیت برای همه"  گفت:ارائه خدمات مردم یاری در مراکز درمانی، ملاقات چهره به چهره با مسوولین و مسوولین ناجا با مردم، حضور مسوولین انتظامی در مساجد و مدارس و برگزاری نشست شورای معتمد پلیس در محلات از جمله برنامه های این هفته در کاشان است.

به گفته وی،هفته نیروی انتظامی به ترتیب از روز جمعه 14 تا 20 مهرماه با عناوین جمعه «پلیس؛حاکمیت ارزش‌های اسلامی، ولایت مداری، جامعه ایمانی»، شنبه 15 مهرماه «پلیس؛ اقتدار، کارآمدی، حرفه‌ای گرایی»، یک‌شنبه 16 مهرماه «پلیس: هوشمندی، پاسخگویی، مردم‌داری»، دوشنبه 17 مهرماه «پلیس؛ آموزش همگانی، مشارکت عموم، پیشگیری اجتماعی»، سه‌شنبه 18 مهرماه «پلیس؛ قانون‌گرایی، انضباط اجتماعی، امنیت پایدار»، چهارشنبه 19 مهرماه «پلیس؛ دانش‌بنیانی، پژوهش محوری، توانمندی» و روز پنجشنبه 20 مهرماه «پلیس؛ حماسه حسینی (ع)، فضایل اخلاقی، ایثارگری و شهادت» نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.