فرماندار شاهرود;

کاهش تصادف در شاهرود

فرماندار شاهرود گفت : تصادفات جاده‌ای در این شهرستان با اجرای طرح همیاران پلیس ۱۷.۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محمد رضا هاشمی فرماندار شاهرود در همایش همیاران پلیس شاهرود با بیان اینکه تصادفات جاده ای این شهرستان با اجرای طرح همیاران پلیس ۱۷.۷درصد کاهش داشت گفت : در سال ۸۶ تعداد دو هزار و ۷۸۹ مورد تخلف ثبت شد که این رقم بعد از اجرای طرح با سیر نزولی مطلوب به تعداد دو هزار و ۲۹۰ مورد در سال ۹۵ رسید.

 

وی با بیان اینکه تعداد ۴۷.۷درصد همیاران پلیس شاهرود را پسرها تشکیل می دهند، افزود: در این طرح پلیس بیشترین کاهش تخلفات را در نبستن کمربند ایمنی، سرعت غیر مجاز و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی را شاهد هستیم که در این بین تنها در زمینه صحبت با تلفن همراه در زمان رانندگی تخلفات افزایش پیدا کرده است.

 

فرماندار شاهرود با بیان اینکه روزانه ۴۲ نفر در جاده های ایران جان خود را بر اثر عوامل مختلف و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از دست می دهند، ابراز داشت: طبق آخرین آمار در هر ساعت دو نفر به علت رعایت نکردن اصول ایمنی فوت می کنند که در طرح همیاران پلیس امیدواریم این رقم به حداقل کاهش پیدا کند.

 

هاشمی در ادامه تصریح کرد: همیاران پلیس پل ارتباطی بین آموزش و پرورش و پلیس راه هستند که تذکر دانش آموزان به خانواده ها برای استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می تواند در کاهش آمار تصادفات نقشی موثر را ایفا کند.

 

انتهای پیام / ه

 

کاهش 17 درصدی تصادفات در شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.