رئیس شورای حل اختلاف گلستان:

۱۱ هزار پرونده در شعب شورای حل اختلاف گلستان مختومه شد

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۱۱ هزار پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان با سازش طرفین مختومه شد که ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، احمد جعفری در مراسم معرفی مسئول حفاظت و اطلاعات شورای حل اختلاف گلستان از افزایش ۱۰ درصدی سازش پرونده‌ها در شعب این شورا در استان گلستان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

وی افزود: بهار و تابستان امسال بیش از ۱۱ هزار پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان با سازش طرفین مختومه شد که ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان تصریح کرد: افزایش سازش‌ها در حالی صورت گرفته که امسال ورودی پرونده به شعب شورا، ۴ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر سازش پرونده‌ها در شعب رایی، در شعب سازشی نیز ۵۶ درصد پرونده‌های ارجاعی قضات دادگستری و دادسرا، با سازش طرفین ختم به خیر شده است.

جعفری، ارتقای کیفیت رسیدگی‌ها را از دیگر برنامه‌های کاری شورای حل اختلاف استان اعلام کرد و گفت: تخصصی کردن شعب شورای حل اختلاف، مکانیزه کردن شعب با راه‌اندازی سیستم جامع مدیریت پرونده‌ها (cms)، استفاده از نیرو‌های متخصص و آموزش‌های تخصصی به ویژه در حوزه حفاظت از مهم‌ترین برنامه‌های شورای حل اختلاف استان برای کیفیت رسیدگی‌ها است.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان افزود: اکنون در شورای استان گلستان علاوه بر شعب رایی و صلحی، شعب تخصصی مانند امور بانکی و پزشکی قانونی هم فعال است و توسط افراد توانمند اداره می‌شود.

وی اظهار کرد: از ۱۴۲ شعبه فعال شورای حل اختلاف استان گلستان ۱۰۷ شعبه شهری و ۳۵ شعبه روستای هستند.

امروز در مراسمی علی سوسرایی به عنوان مسئول حفاظت و اطلاعات شورای حل اختلاف استان گلستان معرفی شد.

انتهای پیام/پ

مختومه شدن بیش از هزار پرونده در شعب شورای حل اختلاف گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.