اردوغان: الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم/با تحریم روادیدی آمریکا مقابله به مثل کردیم

رئیس جمهور ترکیه گفت اقدام روسیه در الحاق جزیره کریمه به خاک خود را به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی‌اش، پترو پروشنکو گفت: اقدام روسیه در الحاق جزیره کریمه به خاک خود را به رسمیت نمی‌شناسیم.
 
اردوغان افزود: خواهان برقراری آتش بس در شرق اوکراین هستیم و از توافق مینسک در خصوص حل بحران اوکراین و روسیه حمایت می‌کنیم.

اردوغان خاطرنشان کرد: با رئیس جمهور اوکراین درباره موضوع مبارزه با جماعت فتح الله گولن گفتگو کردم.

او ادامه داد: سفارت آمریکا در آنکارا تصمیم گرفته است که صدور روادید برای اتباع ترکیه را به حالت تعلیق در آورد که این مساله‌ای ناراحت کننده است.

پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین نیز گفت: در دیدار با اردوغان درباره تلاش‌ها برای آزادسازی جزیره کریمه گفتگو کردم.

رجب طیب اردوغان که طی یک سفر رسمی به اوکراین در کی یف بسر می برد ضمن ابراز ناراحتی از تحریم روادیدی آمریکا گفت: ترکیه یک دولت قبیله‌ای نیست، ترکیه یک کشور حقوق مدار است و از این جهت از وزارت امور خارجه خودمان خواستم براساس اصل متقابل عینآ مقابله به مثل کنند.

تنش سیاسی آنکارا و واشنگتن پس از دستگیری یکی از کارمندان کنسولگری آمریکا در استانبول به اتهام جاسوسی و ارتباط با جماعت فتح الله گولن متهم ردیف اول کودتای پارسال ترکیه و متعاقب آن لغو صدور روادید غیرمهاجرتی طرفین برای اتباع یکدیگر وارد روند بحرانی شده است.
 
انتهای پیام/
 

دیدار اردوغان با رئیس جمهور اوکراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار