آتش سوزی در جنوب کالیفرنیا و تخریب ۱۵۰۰ ساختمان

دست کم 1500 منزل مسکونی، مغازه و ساختمان های دیگر در شمال کالیفرنیای آمریکا تخریب شده و آتش سوزی به شدت در حال شعله ورتر شدن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسوشیتدپرس، ساکنان جنوب کالیفرنیا به علت شدت گرفتن آتش سوزی در مناطق جنگلی که با وزش باد شدید گسترش پیدا کرد مجبور شدند خانه های خود را ترک کنند و به مکان های امن پناه ببرند.

مقام های محلی کالیفرنیا پس از گسترش آتش سوزی در مناطق جنگلی که نیمه های یک شنبه شب اتفاق افتاد دستور تخلیه اجباری منطقه شمال سان فرانسیسکو بِی را صادر کردند.

آتش سوزی به قدری گسترش یافته بود که ساکنان سونوما کانتی نمی دانستند از کدام جاده بگریزند. زبانه کشیدن شعله های آتش و شکستن درختان برخی مسیرها را مسدود کرده بود. آتش سوزی در بیشتر مناطق شمالی ساکرامنتو نیز گسترش یافته است و در نوادا بیش از 8 هزار منزل مسکونی را تهدید می کند. دود غلیظی هم در سان فرانسیسکو واقع در 96 کیلومتری جنوب سونوما کانتی دیده می شود.

دست کم 1500 منزل مسکونی، مغازه و ساختمان های دیگر در شمال کالیفرنیا تخریب شده و آتش سوزی به شدت در حال شعله ورتر شدن است. سخنگوی اداره جنگلبانی و حفاظت آتش سوزی کالیفرنیا اعلام کرد، تلفات جانی گزارش نشده است اما زخمی داشته ایم ولی نمی توان شمار زخمی ها را برآورد کرد.

خانه های بسیاری در آتش می سوزد و بیمارستان ها تخلیه شده اند. مردم دارند دسته دسته فرار می کنند. مدارس تعطیل شده و برق بسیاری از مناطق آسیب دیده نیز قطع شده است. اداره های آتش نشانی دارند با تمام قدرت تلاش می کنند آتش سوزی را مهار کنند اما وزش باد شدید کارشان را مختل می کند.

قدرت تخریب آتش، مقام های محلی را شوکه کرده است. بدترین آتش سوزی تاریخ کالیفرنیا در سال 2003 در سان دیه گو اتفاق افتاد و بیش از 2800 منزل مسکونی را تخریب کرد.

همچنین؛به گفته مقامات آمریکایی بر اثر آتش سوزی در شمال سانفرانسیسکو، دست کم یک نفر کشته شد و دو نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

انتهای پیام/

تخریب 1500 ساختمان در پی آتش سوزی جنوب کالیفرنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار