مغز جوان‌ها امواج تلفن همراه را بیشتر جذب می‌کند

مطالعات نشان می دهد که میزان جذب امواج تلفن همراه در مغز افراد جوانتر به طور قابل توجهی بیش از دیگر افراد است.

مغز جوانها امواج تلفن همراه را بیشتر جذب می کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحقیقات جدیدی توسط پژوهشگران در بخش دسترسی IEEE ؛ یکی از معتبرترین مجلات مهندسی و علمی جهان؛ منتشر شده است که اطلاعات جالبی را در خصوص امواج به افراد می دهد.

 این مطالعات جزئیات کامل تصویربرداری کامپیوتری را در زمینه شبیه‎سازی پرتوگیری مغز کودکان از میدان های الکترومغناطیسی (EMF)، ارائه می کند. نتایج ارزیابی میزان جذب امواج تلفن همراه توسط مغز افراد 3 تا 34 ساله، با استفاده از مدل‎های آناتومیک مغز، حاکی از افزایش جذب میدان های الکترومغناطیسی در مغز افراد جوان‌تر است.

بررسی‌های انجام شده در بین سالهای 2009 تا 2014 نشان می دهد کودکان در معرض خطر بیشتری نسبت به بزرگسالان قرار دارند و امکان ابتلا به آسیب های عصبی و بیولوژیکی در اثر قرار گرفتن در معرض امواج بیسیم در آنها وجود دارد.

طبق گزارش منتشر شده، برخی از کشورهای پیشرفته از جمله بلژیک، فرانسه، چند کشور دیگر در پی هشدارهای کارشناسان در خصوص استفاده کودکان از موبایل قوانین خاصی را در کشورشان وضع کرده اند.

هرچند که هشدارهای کارشناسان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‎های مختلف در اثر استفاده بی‎برنامه از تلفن همراه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، این هشدارها به معنای کنار گذاشتن کامل این ابزار نیست بلکه استفاده صحیح و با برنامه‌ریزی از گوشی‌های هوشمند می‌تواند شما را در بهره مندی از مزایای آن کمک کند.

انتهای پیام/

استفاده بیش از حد موبایل سلامتی شما را تهدید می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.