رضوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحول در نظام برنامه‌ریزی امری ضروری است

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: تحول در نظام برنامه‌ریزی امری ضروری است تا در نتیجه آن نظام بودجه‌ریزی هم اصلاح شود.

نظام برنامه‌ریزی ما با اهداف انقلاب همراه نیست/ برنامه‌نویسی مقدم بر بودجه‌ریزی است/ نیازمند تحول در نظام برنامه‌ریزی هستیمابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی‌بر روش نادرست بودجه‌ریزی در استان‌های محروم و دلیل توسعه نیافتگی این مناطق، اظهار کرد: بحث برنامه محوری و بودجه محوری دو مقوله متفاوت برای تخصیص اعتبار به مناطق محروم و نهایتا ایجاد توسعه است.

نظام برنامه‌ریزی ما با اهداف انقلاب همراه نیست

وی با بیان اینکه در توسعه مناطق محروم باید رویکرد برنامه محور داشته باشیم، گفت: متاسفانه نظام برنامه‌ریزی ما نظام متحول شده و همراه با سایر اهداف انقلاب نبوده است از این رو در تقسیم بودجه مشکلاتی دیده می‌شود.

رضوی با اشاره به اینکه معتقدم بودجه و اعتبار باید به پروژه‌ها تعلق گیرد، اضافه کرد: تحول در نظام برنامه‌ریزی امری ضروری است تا نظام بودجه‌ریزی هم اصلاح شود البته با اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی‌بر اینکه روش بودجه‌ریزی در استان‌های محروم به درستی انجام نشده است، موافق هستم اما باید دانست که بحث بودجه‌ریزی، بر نظام برنامه‌نویسی تقدم دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور یادآور شد: اگر برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی در اولویت قرار بگیرد، اعتبار و بودجه نسبت به برنامه و اولویت‌های اصلی تعیین می‌شود اما اگر بودجه تقدم داشته باشد، نسبت به بودجه مشخص شده اعتبار را تخصیص می‌دهیم، بنابراین تحول در نظام برنامه‌ریزی باید به عنوان اقدامی جدی مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات را در جای خاص خود هزینه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار