رئیس سازمان اقتصادی و دارایی استان بوشهر؛

وصول درآمدهای عمومی استان بوشهر کاهش یافت

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی بوشهر گفت: ۸۲۱ میلیارد تومان از درآمد‌های استان بوشهر در نیمه نخست امسال وصول شد که نسبت به میزان تعیین شده، ۲۹ درصد کاهش دارد.

وصول درآمدهای عمومی استان بوشهر کاهش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد بیات رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی بوشهر با بیان اینکه سهم درآمد وصولی استان بوشهر امسال ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعیین شده اظهار داشت: این سهم در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به کاهش وصول درآمد‌های استان بوشهر بدون احتساب درآمد‌های اشخاص حقوقی دولتی گفت: در نیمه نخست امسال ۶۷۷ میلیارد تومان از درآمد‌های استان بوشهر وصول شده که نسبت به میزان تعیین شده ۴۱ درصد کاهش دارد.

بیات افزود: این درآمد‌ها مربوط به ارزش افزوده، اشخاص حقوقی غیردولتی، حقوق و مزایای کارمندان دولت و سایر منابع است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی بوشهر با بیان اینکه درآمد‌های عمومی شامل درآمد‌های مالیاتی، حاصل از انحصارات و مالکیت دولت، فروش خدمات و کالا، جرائم و خسارات و درآمد‌های متفرقه است تصریح کرد: درآمد‌های عمومی استان بوشهر با احتساب اشخاص حقوقی دولتی در نیمه نخست امسال ۱۱۵۹ میلیارد تومان تعیین شده که ۸۲۱ میلیارد تومان آن وصول شده است.

بیات از کاهش وصولی درآمد‌های استان بوشهر خبرداد و گفت: ۸۲۱ میلیارد تومان از درآمد‌های استان بوشهر با احتساب اشخاص حقوقی دولتی در نیمه نخست امسال وصول شد که ۷۱ درصد از درآمد‌های تعیین شده محقق شده و کاهش ۲۹ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد تحقق درآمد‌ها در نیمه نخست امسال نسبت به میزان وصولی کاهش دارد گفت: بدون احتساب اشخاص حقوقی دولتی ۶۷۷ میلیارد تومان و با احتساب اشخاص حقوقی دولتی ۸۲۱ میلیارد تومان در نیمه نخست امسال از درآمد‌های تعیین شده استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۷ درصدی دارد.

بیات با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه ۱۳۵ میلیارد تومان درآمد‌های مصوب استان بوشهر وصول شده است گفت: شناسایی مشمولان پرداخت مالیات اعم از افراد حقیقی و حقوقی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال سازمان اقتصادی و دارایی استان بوشهر است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی بوشهر معافیت ماده ۱۰۴ قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات تکلیفی و تغییرات در قانون وصول مالیات را علت کاهش وصول درآمد‌های استان بوشهر دانست.

انتهای پیام/ز

کاهش یافتن وصول درآمدهای عمومی بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.