افتتاح مدرسه خیری یک کلاسه عشایری در هیرمند

به همت یک خیر مدرسه یک کلاسه عشایری در هیرمند افتتاح شد.

افتتاح مدرسه خیری یک کلاسه عشایری در هیرمند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه یک کلاسه خیری امروزدر روستای عشایری داشک پنجکه شهرستان هیرمند واقع در شمال این استان افتتاح شد.


علیرضا راشکی افزود: این مدرسه با 53 متر مربع زیربنا با اعتبار 850 میلیون ریال توسط یک موسسه خیری در روستای داشک پنجکه شهرستان هیرمند افتتاح شد.


وی ادامه داد: با راه اندازی این مدرسه افزون بر 20 دانش آموز عشایری شمال سیستان و بلوچستان از فضای استاندار آموزشی بهره مند شدند.


وی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بردارد این نهاد با وی مشارکت می کند.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به نرخ 14 برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
وی بیان کرد: از مجموع 18 هزار و 954 کلاس درس در سیستان و بلوچستان، 10 هزار و 528 کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام/گ

افتتاح مدرسه عشایری در هیرمند

برچسب ها: افتتاح ، مدرسه ، هیرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار