در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روایتی فراواقعی از زندگی روزمره در نمایش «پنجره کوخ»/ مخاطبان تئاتر افزایش یافته است

مجید پورعزیزیان گفت: زندگی بیشتر مردم جامعه ما همانند زندگی جاری در نمایش است و فضای سورئال آن با مردم غریب نیست.

مجید پورعزیزیان کارگردان نمایش «پنجره کوخ» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ایده اصلی و ابتدایی نمایش گفت: من ابتدا قرار بود یک کار دیگری را سال گذشته بر صحنه ببرم ولی امکان‌پذیر نشد. مدتی بعد، من به بابک جاویدی نمایشنامه‌نویس این اثر، ایده‌ای را گفتم که او متن جداگانه‌ای را برای من نوشت و فضای کار به دلیل اینکه به اثر ایرانی و سورئال نزدیک بود، ما آن را بر صحنه بردیم. این کار دومین همکاری رسمی من با بابک جاویدی است.

وی درباره هدف از اجرای نمایش «پنجره کوخ» اظهار کرد: زندگی بیشتر مردم جامعه ما همانند زندگی جاری در نمایش است و فضای آن با مردم غریب نیست.

این کارگردان درباره طراحی دکور، حضور موزیسین‌ها و فرشته‌ای در صحنه که با توجه به رویدادهای متن نمایش شکل گرفته‌اند، تصریح کرد: این بخش‌ها که به فضای سورئال اثر مربوط می‌شود، فضای ذهنی است که در سه مونولوگ اصلی کار، یعنی مرد، پیرمرد و دختر صورت می‌گیرد و ما با این کار، فضای ذهنی این سه فرد را به تصویر کشاندیم.

کارگردان نمایش «پنجره کوخ» درباره گره‌گشایی نمایش توسط دختربچه کوچک خانواده بیان کرد: او کسی است که از تمام مشغله‌های ذهنی و زندگی دور است و دنیای آزاد خودش را دارد. او با بقیه متفاوت است. در این اثر، موضوعات قضاوت، شک و امید هست و دختربچه این اثر از تمام این اتفاقات به دور است!

حضور بازیگران چهره در تئاتر، تابویی بیش نیست!/ گذشته تئاتر با زمان حال آن تفاوتی از زمین تا آسمان

وی همچنین درباره ملاک انتخاب بازیگران اثر خود و تأثیر حضور چهره‌های معروف در تئاتر اظهار کرد: من دوست نداشتم از هیچ بازیگر چهره‌ای استفاده کنم. به نظر من حضور بازیگران چهره در تئاتر و استفاده کارگردانان از این هنرمندان در آثار خود دلایل‌ مختلفی دارد که یکی از آنها، درآمدزایی است و دیگر اینکه، این هنرمندان می‌خواهند خود را مطرح کنند همان طور که در شبکه‌های مجازی شاهد آن هستیم و من چنین چیزی را نمی‌پسندم.

وی درباره وضعیت فعلی تئاتر کشور تصریح کرد: مخاطبان تئاتر نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است و اکنون هم از لحاظ کیفیت نمایشنامه‌ها، ما در سطح بالاتری نسبت به قبل قرار داریم و سالن‌های بسیاری هم برای اجرای تئاتر ساخته شده است.

عزیزیان در پایان گفت: من از اجرای کار در شب اول کاملا راضی بودم و آن هم به دلیل حضور تمام عوامل کار است. من از مردم درخواست می‌کنم که سالن‌های تئاتر را خالی نگذارند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.