سردار جزایری:

نیروی دریایی سپاه بازدارندگی قابل توجهی مقابل امریکا در خلیج فارس ایجاد کرده است

سردار جزایری گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس برای امریکا و سایر دشمنان بازدارندگی قابل توجهی ایجاد کرده است.

نیروی دریایی سپاه بازدارندگی قابل توجهی مقابل امریکا در خلیج فارس ایجاد کرده استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور در گفت‌وگو با برنامه زنده "بدون خط خوردگی" با اشاره به اهمیت آب‌ها از منظر دفاعی، اقتصادی، تجاری و امنیتی، اظهار کرد: خلیج فارس از نقاط مهم و حساس جهان است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران کنترل بخش اعظم این خلیج را بر عهده دارد.

وی حفظ اقتدار و امنیت خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز را از اهم فعالیت‌های نیروهای مسلح کشور در عرصه آب های سرزمینی برشمرد و افزود: متاسفانه منطقه و آبراه خلیج فارس دشمنان ویژه و خاصی دارد و امریکا از آن سر دنیا تلاش دارد حیطه [(تسلطی) خود را بر خلیج فارس بگستراند.

سردار جزایری تصریح کرد: ما همواره در تلاش و تکاپو هستیم که منافع خود و کشورهای منطقه را از طریق خلیج فارس حفظ کنیم و طبیعی است که باید برای این کار برنامه ریزی داشته باشیم و تمهیدات لازم را به کار بریم.

این مقام ارشد در نیروهای مسلح کشور یادآور شد: چاره ای نداریم جز اینکه به طور مستمر و با استفاده از آخرین فناوری‌های علمی، شیوه‌ها، ابزارها و تاکتیک‌های نوین قدرت خود را در منطقه بگونه ای اجرایی کنیم که دیگران چشم طمع به این منطقه حساس نداشته باشند.

سردار جزایری با اشاره به استمرار برنامه های نظامی و دفاعی جهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس، تصریح کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران دارای دو نیروی دریایی سپاه و ارتش است که هر یک در جای خود از قدرت و توانایی خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای نوین نیروهای مسلح در عرصه دریایی، گفت: قایق های تندرو و تاکتیک های نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس، این آبراه مهم و استراتژیک، برای امریکا و سایر دشمنان ما بازدارندگی قابل توجهی ایجاد کرده است و باید تلاش کرد این بازدارندگی همواره حفظ شود.

سردار جزایری ارتقای توان بازدارندگی را متذکر شد و تأکید کرد: باید از هرگونه هجوم، خود را مصون بداریم. ما هستیم و دارای قدرت لازم می باشیم و کیفیت این حضور پیامی را به دشمن می رساند.

وی گفت: امیدواریم این پیام به جای آنکه برای برخی کشورهای منطقه حالتی خصمانه را تداعی کند، صلح و دوستی را همراه داشته باشد، معتقدیم امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه حفظ شود و در صورت قدرتمند شدن کشورهای منطقه، به این مهم دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار