الفت بخش خبر داد:

ماموگرافی؛ بهترین روش غربالگری در کشور‌های توسعه یافته

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی سرطان پستان گفت: اکنون بهترین روش غربالگری در کشورهای توسعه یافته ماموگرافی است.

ماموگرافی؛ بهترین روش غربالگری در کشور‌های توسعه یافتهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسیه الفت بخش دبیر علمی دومین کنگره بین المللی سرطان پستان ضمن اشاره به اینکه این کنگره برای نهمین بار در ایران و دومین بار در سطح بین المللی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از این کنگره این است که مطالب جدید را در اختیار متخصصین و فعالان این رشته قرار دهیم.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی سرطان پستان، خاطر نشان کرد: هدف ما ایجاد بستری برای پژوهشکده‌ها و اعلام نتایج پژوهشی آنهاست.

الفت با اشاره به اینکه هر 2 سال یک بار این همایش برگزار می‌شود، گفت: دلیل این امر این است که هر 2 سال یک بار تازه‌های رشته‌ای ما در اختیار همکارانمان قرار گیرد در این مرکز آموزشی قرار است همه پژوهش‌هایی که در یک سال اخیر در حوزه سرطان پستان انجام شده است، ارائه شود.

وی ضمن اشاره به اینکه برنامه‌های مجازی در زمینه تازه‌های درمان سرطان پستان در این کنگره نشان داده می شود، اظهار کرد: هر فرد مبتلا به سرطان یک نوع رژیم غذایی برای درمان خود دارند، اما امروزه این موضوع مطرح است که شاید هر فرد بیمار برای درمان خود برنامه‌ای مخصوصی را بخواهد و به همین جهت در حال حاضر تلاش کرده‌ایم این موضوع را به صورت مجازی نشان دهیم.

برگزاری اولین کارگاه پیشگیری از سرطان

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی سرطان پستان در خصوص توجه به غربالگری و اخلاق در درمان سرطان پستان اظهار کرد: چندین پنل تخصصی و سخنرانی‌های متعدد در بحث غربالگری وجود دارد، اکنون ماموگرافی، بهترین روش غربالگری در کشورهای توسعه یافته است که این بحث غربالگری در کشورهای غیر توسعه یافته به صورت موضوعات عادی است.

الفت خاطر نشان کرد: سونوگرافی و ام ار آی از بحث‌های مهم دیگری هستند در خصوص آنها نیز چندین پنل و سخنران وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه برای اولین بار کارگاه پیشگیری از سرطان در کنگره برگزار می شود، اظهار کرد: این کارگاه‌ها بسیار مفید هستند مخصوصا برای پرستاران،  پزشکان عمومی و ماما است در سال‌های گذشته نیز این کارگاه‌ها وجود داشتند، اما امسال مباحث تغییر پیدا کرده‌اند در زمینه پیشگیری، اخلاق، پژوهش، پزشکی و درمان این کارگاه‌ها کار می‌کنند.

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی سرطان پستان در پایان خاطر نشان کرد: برای بسیاری از افراد که موضوعات سرطان و ژنتیک اهمیت دارد مشاوره‌های چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ درمانی وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار