مسئول سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرد:

همه ملزومات سفر اربعین دانشگاهیان در «سامانه سقا»

گودرزی گفت: هر آنچه دانشجویان در خصوص سفر اربعین، از صدور مجوز خروج از کشور تا اسکان و غیره می‌خواهند در سامانه سقا تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری صبح امروز از برنامه های این سازمان برای سال تحصیلی جدید و همچنین سفر اربعین دانشگاهیان خبر داد.

آقای رئیس‌جمهور هرچه زودتر وزیر علوم را معرفی کند

گودرزی با بیان اینکه دانشگاه موتور محرک کشور برای رسیدن به قله‌های پیشرفت است افزود: از آقای رئیس جمهور خواهش می‌کنیم هرچه زودتر وزیر علوم معرفی شود تا آموزش عالی کشور ثبات بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی با برگزاری اردوهای راهیان نور، یادواره شهدا، پیاده روی اربعین حسینی و اردوی مشهد مقدس سعی می‌کند بخشی از وظایف خود به عنوان فرهنگ سازی انقلابی را پیاده سازی کند خاطر نشان کرد: با وجود ۴ میلیون ۵۰۰ هزار دانشجو نیاز به حمایت از تشکل های انقلابی جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کاملا حس می شود.

گودرزی زمینه سازی و کمک به حل مسائل و مشکلات کشور با فرهنگ سازی و ایجاد روحیه مطالبه گری هوشمندانه از مسئولان را یکی از وظایف سازمان بسیج دانشجویی بر شمرد و افزود: الگو سازی و همکاری با دانشجویان برای پیشرفت کشور همچون اردوی جهادی، تولید نرم افزار و تاسیس پژوهشگاه های مختلف اقداماتی است که سازمان بسیج دانشجویی در حال پیگری آن است.

سال گذشته ۴۰۰۰ دانشجو به مناطق محروم اعزام شدند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در خصوص فعالیت های اردوی جهادی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۰۰۰ دانشجو در غالب ۱۳۰۰ گروه جهادی جهت بهبود وضعیت عمرانی، بهداشتی، پزشکی، کشاوزی و فرهنگی به مناطق محروم اعزام شدند.

وی با اشاره تاسیس قرارگاه راهیان نور به ریاست وزیر علوم و دبیری بسیج دانشجویی از برگزاری اردوی راهیان نور خلیج فارس و مرزهای دریایی در آینده نزدیک خبر داد.

گودرزی با با بیان اینکه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان سال گذشته به ریاست معاون فرهنگی وزارت علوم‌ و عضویت سازمان بسیج دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونان فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه‌ها تشکیل شد خاطرنشان کرد: سال گذشته برای تسهیل دریافت مجوز خروج از کشور برای دانشجویان پسر با همکاری سازمان وظیفه عمومی دانشجویان ارائه تعهدنامه محضری به جای ودیعه ۳ میلیون تومانی برنامه‌ریزی شده بود که امسال دیگر نیازی به تعهد نامه محضری هم نخواهد بود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در خصوص رونمایی از سامانه سقا به آدرس www.sagha-noor.ir تصریح کرد: هرآنچه که دانشجویان علاقه‌مند به پیاده‌روی اربعین نیاز دارند بدانند از ثبت درخواست خروج از کشور و ویزا و مراحل تیم بندی برای کاروان‌ها تا تعیین اماکن مورد نیاز برای اسکان و تهیه وسایل نقلیه مورد نیاز جهت تردد در عراق و بازگشت به کشور و غیره در این سامانه گنجانده شده است.

تاکنون ثبت‌نام ۱۶ هزار در سامانه سقا

وی خاطرنشان کرد: ۵ روز است این سامانه به طور آزمایشی راه اندازی شده است و تا به حال ۵۰ هزار بار از آن بازدید شده و ۱۶ هزار نفر تا به حال در آن ثبت نام کرده‌اند.

گودرزی یادآور شد: در سال گذشته با همکاری معاونت وظیفه عمومی ناجا برای ۲۴ هزار دانشجو مجوز خروج از کشور صادر شد که پیش بینی می شود این آمار به ۵۰ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار