ادعای کره جنوبی: هکرهای کره شمالی داده‌های نظامی سئول-واشنگتن را به سرقت بردند!

یک مقام کره جنوبی مدعی شد هکرهای کره شمالی بخشی از اسناد مربوط به عملیات نظامی مشترک واشنگتن و سئول را از پایگاه‌های داده این کشور به سرقت برده‌اند.

هکرهای کره شمالی داده های نظامی سئول-واشنگتن را به سرقت بردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ یک مقام کره جنوبی مدعی شد هکرهای کره شمالی بخشی از اسناد مربوط به عملیات نظامی مشترک واشنگتن و سئول را از پایگاه های داده این کشور به سرقت برده اند.

کیم تائه وو –مسئول سابق اتاق فکر کره جنوبی-  گفت: این یک مسئله واقعا جدی است. ارتش درباره میزان اطلاعاتی که از سوی کره شمالی به سرقت رفته نگران است.

لی چئول هی – یکی دیگر از اعضای دولت کره جنوبی-  ضمن ابراز نگرانی نسبت به سرقت این اطلاعات اظهار داشت: داده های به سرقت رفته شامل اطلاعات به روز شده نظامی  تحت عنوان «برنامه عملیاتی 5015» و داده های کلیدی در مورد نیروگاه ها و تسهیلات نظامی بود. همچنین محتوای 80 درصد از اسناد 235 گیگابایتی به سرقت رفته هنوز شناسایی نشده است.

این مقام کره ای ابراز امیدواری کرد این اطلاعات به عمد در اختیار کره شمالی قرار گرفته باشد  و کره جنوبی آمادگی لازم برای جایگزینی استرتژی دوم را داشته باشد.

وزارت دفاع کره جنوبی در ماه مه از نفود هکرها به پایگاه های داده نظامی این کشور خبر داد ولی ماهیت هکرها هیچگاه آشکار نشد.

رسانه های کره جنوبی همچنین در سپتامبر 2016 از نفوذ هکرهای کره شمالی به پایگاه های داده نظامی سئول و سرقت بخشی از اطلاعات آنها خبر دادند. هکرها توانستند به مدارک محرمانه درجه 1، از جمله طرح عملیاتی 5027 دست پیدا کنند. طرح 5027 شامل دستورالعمل های همکاری سئول و واشنگتن در صورت آغاز اقدامات جنگی علیه کره جنوبی می باشد. این رسانه ها ادعا کردند کیم جونگ اون – رهبر کره شمالی- پس از مشاهده این اطلاعات به شدت خشمگین شده است.

پیونگ یانگ مظنون اصلی حمله به بانک ملی بنگلادش و شرکت سونی آمریکا معرفی شده است. به باور کارشناسان، جاسوس های سایبری پیونگ یانگ، حملاتی کم هزینه، بسیار تاثیرگذار و انکارپذیری را طراحی می کنند تا از این طریق علاوه بر آسیب رساندن به دشمنانشان، باعث ایجاد آشفتگی در کشورهای غربی شده و به سرقت پول نیز بپردازند. مهمترین هدف کره شمالی برای حملات سایبری، همسایه جنوبی آن است که از نظر هویتی شباهت نزدیکی به یکدیگر داشته و با سرقت هویتی می تواند به پیشبرد برنامه های خود در نقاط مختلف جهان ادامه دهد.

انتهای پیام/

 

نفوذ هکرهای کره شمالی به پایگاه های داده نظامی سئول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار