تجلیل از 64نفر از کارکنان ناجا، اصناف و موسسه های مراقبتی- نظارتی در گیلان

در همایش پلیس ، امنیت و اصناف از 64نفر از کارکنان ناجا، اصناف و موسسه های مراقبتی- نظارتی تقدیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سردار محمد رضا اسحاقی فرمانده انتظامی گیلان گفت: از این افراد به دلیل خدمات ارزنده و تلاش های بی شائبه در خصوص ایجاد نظم و امنیت و همچنین تعامل و همکاری با ناجا قدردانی شد.

وی در این همایش 3ساعته ضمن قدردانی از فعالیت و خدمات شایسته سبز پوشان نیروی انتظامی گفت: ناجا مظهر اقتدار ملی در جامعه است و با ایجاد امنیت پایدار در جامعه ، نقش مهمی در توسعه و بالندگی دارد.

فرمانده انتظامی گیلان همچنین ضمن قدردانی از تعامل و همکاری دوسویه اصناف، اتحادیه ها و بازاریان با نیروی انتظامی افزود: در تلاشیم تا برای حفظ هرچه بیشتر نظم در بازار و امنیت اقتصادی بتوانیم با هم اندیشی با حوزه اصناف به رونق تولید و صنعت گیلان کمک کنیم.

سردار محمد رضا اسحاقی از راه اندازی سامانه مها در گیلان خبر داد و اظهار داشت: با راه اندازی سامانه "مها" گیلان سومین استان مجهز به مرکز هوشمند الکترونیک ناجا در کشور است.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی سامانه "مها" در استان گیلان آمار سرقت در استان به‌ صورت مطلوبی کاهش می ‌یابد و در تلاشیم تا با این گونه اقدامات آمار جرائم در استان گیلان بیش از پیش کاهش یابد.

همچنین در ادامه این همایش معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: قانونگذار برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه،وظایف و تکالیف فراوانی بر عهده ناجا قرار داده است.

احمد آقایی افزود:نیروی انتظامی علاوه بر اینکه قانون مدار است همچنین مردم مداری و اخلاق محوری را نیز سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: اصناف پرچمداران اقتصاد مقاومتی در جامعه اند و با تولید و ایجاد اشتغال می توانند به توسعه پایدار و امنیت هرچه بیشتر اقتصادی کمک کنند.

احمد آقایی بر تعامل هرچه بیشتر پلیس با اصناف تاکید کرد و اظهار داشت: با تعامل یکدیگر می توان به شکوفایی اقتصاد بیش از پیش کمک کرد.

همچنین در این همایش معاون سیاسی استاندار گیلان با قدردانی از دست اندرکاران نیروی انتظامی گفت: پلیس با اقتدار ملی بستر ساز نظم و امنیت در جامعه است.

محمد احمدی پور با اشاره به اینکه اصناف نقش مهمی در کشور دارند افزود: تلاش دولت و همه دولتمردان این است که بستر و زیر ساخت های لازم رونق کسب و کار و تولید در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کسب و کار در گیلان بیش از پیش رونق یابد اظهار داشت: توجه به بحث گردشگری و چگونگی جذب و ماندگاری مسافر در استان می تواند کمک به سزایی به توسعه اقتصادی گیلان کند.

معاون سیاسی استاندار گیلان به پدیده شوم قاچاق کالا در استان اشاره کرد و افزود: قاچاق کالا یک ضربه مهلک به تولید داخلی و اشتغال جوانان است و اصناف و نیروی انتظامی می توانند با تعامل و همفکری بیشتر جلوی این پدیده شوم اجتماعی را در جهت شکوفایی اقتصادی گیلان بگیرنند.

در ادامه همایش نائب رئیس اتاق اصناف کشور و رئیس مجمع امور صنفی و عضو شورای شهررشت گفت: هیچ حرکت سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی در جامعه   بدون پیوستن با امنیت محقق نخواهد شد.

جلال الدین محمد شکریه بر حمایت هرچه بیشتر دولت در زمینه رونق تولید و اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: فعال کردن هرچه بیشتر بنگاه های زودبازده، کاهش سود بانگی برای صاحبان اصناف ، کاهش مالیات و مالیات بر ارزش افزوده، جلوگیری از واردات کالاهای خارجی و برخورد با پدیده قاچاق کالا از مهمترین عواملی است که با چاره اندیشی و رفع مشکلات توسط مسوولان امر، می توان به توسعه اقتصادی و صنعت کشوربیش از پیش کمک کرد.

همچنین در پایان این همایش رئیس اداره نظارت و اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان نیز بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی را حفظ ارزش ها دانست.

سرهنگ رضا محمدزاده ضمن همکاری از تعامل و همکاری اصناف با نیروی انتظامی افزود: تعامل و همکاری دوسویه اصناف با ناجا می تواند ضمن افزایش ضریب امنیتی در جامعه را در جهت رونق تولید گسترش داد.

وی تصریح کرد: در شش ماه نخست سال با بازدید از 41هزار واحد صنفی در استان 300متخلف شناسایی وتعزیر شدند.

 

 

انتهای پیام/م.ع

برگزاری همایش پلیس ، امنیت و اصناف در پنجمین روز از هفته ناجا در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.