طرح کانون مدرسه آبان ماه امسال در مدارس کشور برگزار می شود

کارشناس مسئول اداره کل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از اجرای طرح کانون مدرسه در مدارس کشور اجرا می شود.

طرح کانون مدرسه آبان ماه امسال در مدارس کشور برگزار می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛فریده کلهری کارشناس مسئول اداره کل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور بیان کرد: در طرح کانون مدرسه  معلمان به همراه دانش آموزان خود با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قصه گویی به صورت غیر مستقیم آشنا می شوند.

وی اظهارکرد: معلمان با فراگیری روش های قصه گویی در تدریس خود برای انتقال درک مفاهیم درسی به دانش آموزان از شیوه های قصه گویی استفاده می کنند.

کلهری اضافه کرد: همچنین در این شیوه تدریس دانش آموزان مفاهیم درسی را به صورت قصه و داستان فرا می گیرند و خلاقیت و رویا پردازی در بچه ها نیز تقویت می شود و ترغیب معلمان و دانش آموزان به کتابخوانی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به جذاب بودن فضاهای مجازی برای کودکان و نوجوانان رویکرد جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدوین برنامه ها و فعالیت های برای مربیان و اعضای کانون در راستای استفاده درست از فضاهای مجازی توسط بچه ها است.

کلهری که برای نظارت و داوری آثار بیستمین جشنواره استانی قصه گویی به استان ایلام سفر کرده، ادامه داد: مربیان مراکز کانون کارکردهای مثبت فضاهای مجازی را فراگرفته و به اعضای کود و نوجوان منتقل و آنها به سمت استفاده درست از این فضاها تشویق و هدایت می کنند.

وی افزود: یکی از برنامه های کانون در این راستا برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی برای اعضای مراکز کانون است که در این مسابقه اعضا با راهنمایی مربیان خود علاوه بر یادگیری وبلاگ نویسی مطالب و دلنوشته های خود را در این فضا بارگذاری می کنند.

وی گفت: مهمترین رسالت کانون ارتباط گیری با مخاطبان به ویژه جامعه هدف خود و ارائه برنامه ها و فعالیت هایی با محوریت تربیت بچه ها با آموزه های دینی به شیوه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و ... از جمله قصه گویی است.

بیستمین جشنواره قصه گویی استانی با حضور 39 مربی قصه گوی آقا و خانم در روزهای 17و 18 مهرماه و همزمان با هفته ملی کودک برگزار شد و در پایان این جشنواره از پنج قصه گوی برتر استان ایلام تجلیل شد و این افراد برگزیده به بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تهران معرفی شدند.

محورهای قصه گویی استانی جشنواره بیستم شامل بخش های کود و نوجوان، مربیان فرهنگی هنری و ادبی، آزاد، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، مربیان فراگیر ( مربیان کودکان با نیازهای خاص) و رضوی بود.

هفته ملی کودک از 16 تا 21 مهرماه است.

انتهای پیام/ د

برگزاری طرح کانون مدرسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.