واکسیناسیون رایگان بیش از ۶ هزار راس دام سنگین در دالاهو

‌رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو از واکسیناسیون بیش از ۶ هزار راس دام سنگین در این شهرستان خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛صید محمد قاسمی گفت: در راستای مبارزه با بیماری‌های بروسلوز (تب مالت) و تب برفکی تعداد ۶ هزار و ۱۴۹ راس گاو و گوساله در ۹۸ روستا‌ی شهرستان دالاهو مایه کوبی شدند.
وی بروسلوز را یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و افزود: مهمترین راه ورود میکروب عامل بروز این بیماری به بدن حیوان از طریق دستگاه گوارش است که به وسیله علوفه آلوده به حیوان سرایت می‌کند و سبب شیوع بیماری می‌شود.
‌رئیس شبکه دامپزشکی دالاهو مصرف شیر و لبنیات پاستوریزه و عدم تماس با حیوانات آلوده به تب مالت را از عمده‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری برشمرد و گفت: پیشگیری از این بیماری در انسان فقط با کنترل آن در دام میسر است.
دکتر قاسمی همچنین بیماری تب برفکی را یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار دام‌های اهلی نظیر گاو و گوساله، گاومیش و گوسفند و بز و نشخوارکنندگان وحشی نظیر آهو، گوزن و کل وحشی بیان کرد.
وی ایجاد پوشش ایمنی در دام‌های مورد هدف علیه بیماری‌های مختلف از طریق واکسیناسیون را از مهمترین راه‌های پیشگیری از این بیماری‌ها عنوان کرد و افزود: این مرحله از واکسیناسیون با همت شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو و همکاری مراکز مایه کوبی بخش خصوصی در سطح روستا‌ها و دامدارای‌های شهرستان انجام شد.

 

انتهای پیام/پ

واکسیناسیون دامهای سنگین در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار