مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد؛

تخصیص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری به شهرک صنعتی فسا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی فسا برای تسریع در جذب سرمایه‌گذار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: تمامی زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی فسا برای جذب سرمایه‌گذار فراهم است و در ۲۲ سال گذشته هزینه‌های زیادی برای تامین زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه با مجوز هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس حداکثر مشوق‌ها و حمایت‌ها به سرمایه‌گذاران اعطا خواهد شد، افزود: کاهش سهم نقدی پرداخت حق انتفاع از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد از مشوق‌های اعطایی به سرمایه‌گذاران است.

فتوحی ادامه داد: باقیمانده قیمت حق انتفاع واگذاری زمین نیز در اقساط ۴۲ ماهه اخذ خواهد شد که اعمال این مشوق نیز بستر مناسبی را برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحد‌های صنعتی در شهرک صنعتی فسا فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استقرار سایت دفن پسماند در نزدیکی این شهرک که بدون کارشناسی و چندین سال بعد از تصویب و فعالیت شهرک صنعتی ایجاد شده، مشکلات زیادی برای این شهرک صنعتی ایجاد کرده است، برتسریع در جابه‌جایی مکان سایت دفن پسماند فسا تاکید کرد.

فتوحی خواستار اجرای طرح کمربند سبز و درختکاری در این سایت از سوی دستگاه‌های ذیربط شد و بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در این شهرستان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک صنعتی فسا از سال ۱۳۷۳ به تصویب رسیده و پس از ایجاد زیر‌ساخت‌ها در سال ۷۴ نخستین قرارداد واگذاری زمین در آن انجام شده است، تصریح کرد: در این ۲۲ سال فقط ۱۶ قرارداد با سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی منعقد شده که این تعداد قرارداد در مقایسه با وسعت و ظرفیت‌های موجود در فسا ناچیز است.

وی اظهار داشت: شهرک صنعتی فسا با بیش از ۱۰۰ هکتار ظرفیت استقرار ۱۸۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی حدود ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی را دارد، اما پس از ۲۰ سال تاکنون فقط ۱۶ سرمایه گذار در این شهرک جذب شده است.

فتوحی گفت: با توجه به وجود این ظرفیت‌ها در شهرک صنعتی فسا برای جذب سرمایه‌گذار امیدواریم با اختصاص حداکثری مشوق‌ها، شهرک صنعتی فسا به شهرکی تقاضامحور در استان فارس تبدیل شود.
انتهای پیام/ر

اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی فسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.