اسماعیل ولد الشیخ خواستار توقف جنگ در یمن شد

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به یمن در سخنانی گفت از شورای امنیت می‌خواهم از همه نفوذ خود برای متوقف کردن جنگ در یمن استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،  اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به یمن در جلسه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهم از همه نفوذ سیاسی و اقتصادی خود برای فشار آوردن به طرف‌های درگیر در جنگ یمن به منظور پایبندی به مسیر صلح استفاده کند.
 
ولد الشیخ گفت: حمله ای هوایی به یکی از مناطق حومه صنعا پایتخت یمن در بیست و پنجم ماه اوت گذشته، به کشته شدن بیست و چهار تن انجامید.

او افزود: بمباران صنعا در پانزدهم و هجدهم سپتامبر گذشته به کشته شدن شماری از غیرنظامیان از جمله هشت کودک منجر شد. همواره به طرف‌های درگیر در یمن ضرورت توجه به  هدف قرار ندادن غیرنظامیان را که جزء قواعد درگیری است، متذکر شده ایم.

او گفت: تلاش‌های مستمر و پیوسته ای برای از سرگرفتن فعالیت بانک مرکزی یمن با هدف شروع مجدد پرداخت حقوق کارمندان وجود دارد.


فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن افزود: در جنگ در جریان در یمن، پیروزی وجود ندارد. رساندن کمک‌ها به الحدیده و بازگشایی فرودگاه صنعا، گام‌هایی ضروری هستند. پیشنهادی جامع وجود دارد که شامل تلاش‌هایی بشردوستانه و راه حلی سیاسی برای بحران یمن است. 


ولد الشیخ احمد در ادامه گفت: یک سوم از استان‌های یمن از خطر گرسنگی و شیوع وبا رنج می‌برند. وبا در یمن، بدترین حالت این بیماری در تاریخ جهان است. 


فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل به یمن همچنین گفت: از شورای امنیت می خواهم از همه نفوذ خود برای متوقف کردن جنگ در یمن استفاده کند.


او همچنین گفت: این جنگ در یمن اوضاعی اسفبار در همه زمینه های زندگی از خود برجای گذاشته است، به گونه ای که اقتصاد رو به زوال می رود و استفاده از درآمدهای کم دولت، برای حمایت مادی از جنگ، باعث تاخیر در پرداخت حقوقی می شود که میلیون‌ها تن از یمنی ها به آن وابسته هستند.


اسماعیل ولدالشیخ احمد افزود: از تلاش‌های بانک جهانی و یونیسف برای کاهش تبعات بحران اقتصادی در این زمینه تقدیر می‌کنم. بخش اول کمک های نقدی به خانواده های یمنی بسیار نیازمند در بیستم ماه اوت به آنان پرداخت شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار