شناسایی دام غیرمجاز؛

شناسایی سه هزار و ۱۵۲ راس دام غیرمجاز در شهرستان بروجرد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد از شناسایی سه هزار و ۱۵۲ راس دام غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امیر ثقلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد اظهار کرد: طی شش ماه نخست سال جاری ۵۴ فقره پرونده چرای دام غیرمجاز در شهرستان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۱۵۲ راس دام غیرمجاز توسط افرادی که فاقد پروانه چرای دام بودند شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد خاطرنشان کرد: مراتع بستر مناسب برای تولید دامداری محسوب می‌شوند و عامل بسیار مهم در راستای حفاظت از خاک و جلوگیری از تخریب سرزمین است.

ثقلینی یادآور شد: چرای بی‌رویه دام مهمترین عامل فرسایش خاک محسوب می‌شود و ضمن از دست رفتن فرصت رویش گیاهان مرتعی موجب سفت شدن خاک و باعث ایجاد رواناب و سیل در منطقه خواهد شد.

وی بیان کرد: چرای دام بر خاک مرتع تأثیر مستقیم دارد، به‌ویژه در اوایل بهار و یا مواقع دیگری که خاک مرتع مرطوب است و باعث سفتی آن می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد اظهار کرد: برای استفاده مداوم و اقتصادی از مرتع باید در انتخاب تعداد دام دقت کافی به عمل آید تا متناسب با ظرفیت مرتع بوده و اگر تعداد دام بیش از ظرفیت مرتع باشد گیاهان خوش خوراک از بین رفته و تولیدات دامی کاهش خواهد یافت و مرتع ارزش خود را از دست خواهد داد.

 انتهای پیام/م

سه هزار و ۱۵۲ راس دام غیرمجاز در شهرستان بروجرد شناسایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار