راه اندازی سامانه جامع قبول خدمات پستی در آذربایجان غربی

مدیر کل پست آذربایجان غربی راه اندازی سامانه جامع قبول خدمات پستی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مجید فرخی مدیر کل پست آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۱۷ مهر روز جهانی پست برگزار شد با بیان اینکه، آذربایجان غربی از حیث درآمد و تعداد مرسوله رتبه ۹ کشوری را به خود اختصاص داده است افزود: ۸۱۹ واحد دولتی، پیشخوان دولت و ICT روستایی در استان وجود دارد و در ۶ ماهه اول سال جاری ۵ میلیون و ۲۷۰ هزار مرسوله در استان رهسپار شده است.

وی تصریح کرد: علاوه برتجهیز تمامی خودرو‌های ناوگان رهسپاری شرکت ملی پست به سیستم راهبری GPS، از سامانه جامع رسیدگی به غرامات پستی بهره‌برداری شده است.

مدیر کل پست آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی و توسعه سامانه جامع قبول خدمات پستی تحت وب نیز خبر داد و افزود: علاوه بر آن، سامانه مدیریت تجارت الکترونیک پست نیز در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به راه اندازی زیرساخت‌های یکپارچه وب سرویس‌های کد پستی و درگاه ارائه خدمات مبتنی بر کدپستی به نشانی الکترونیکی GAVAHI.POST.IR افزود:سیستم همراه نامه‌رسان و مبتنی بر گوشی‌های هوشمند در سراسر کشور توسعه و راه اندازی شد.

فرخی با بیان اینکه امسال پهنای باند شبکه اینترانت در سطح پست استان ارتقا یافت گفت:در آذربایجان غربی ۵۱۰ روستا وجود دارد که حدود ۹۰ روستا در این ماه مجهز به وسایل ارتباطی نو و جدید خواهند شد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی ۳۲ ایستگاه ثبت نام کارت ملی هوشمند با تجهیزات مربوطه با ثبت نامی به میزان ۲۷۴ هزار نفر در شش ماه اول سال ۹۶ انجام شد.

مدیر کل پست آذربایجان غربی از افزایش خرید‌های اینترنتی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در این رابطه ۶۴۰ هزار فقره خرید توسط هم استانی‌ها انجام شده است.

فرخی در ادامه با اشاره به آمار واردات و صادرات مرسولات پستی از استان به کشور‌های خارجی افزود: ماهانه به طور متوسط پنج هزار مرسوله پستی به خارج از کشور مبادله و جا به جا می‌شود.

انتهای پیام/م

جابه جایی بیش از ۵ هزار مرسوله پستی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.