خوشرو:

اجرایی نشدن تعهدات برجام توسط طرف مقابل با واکنش متناسب ایران مواجه خواهد شد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: هرگونه عدم اجرای تعهدات برجام توسط طرف مقابل با واکنش متناسب ایران مواجه خواهد شد.

اجرایی نشدن تعهدات برجام توسط طرف مقابل با واکنش متناسب ایران مواجه خواهد شدبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در سخنرانی صبح امروز (سه شنبه) خود در کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی سازمان ملل با اشاره به برجام اظهار داشت: انعقاد این موافقتنامه بین گروه 1+5 و ایران، به یک بحران ساختگی پایان داد و همانگونه که به درستی توسط نمایندگان بسیاری از کشورها در این نشست اشاره شد، انعقاد این موافقتنامه نقش مهم دیپلماسی در روابط بین الملل را ثابت کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین گفت: هر گونه عدم اجرای تعهدات برجام توسط طرف مقابل با واکنش متناسب ایران مواجه خواهد شد

وی ضمن تشکر از تمامی کشورهایی که اهمیت برجام را خاطرنشان کرده و خواستار تداوم اجرای کامل آن شدند، اظهار داشت: ایران به نوبه خود، تمامی تعهدات هسته ای خود بر اساس برجام را اجرا کرده و این موضوع در 8 گزارش پی درپی آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید و منعکس شده است.

نماینده ایران در سازمان ملل تأکید کرد که دیپلماسی و اصول بنیادین حقوق بین الملل نظیر اصل وفای به عهد، قربانیان و بازندگان اصلی هرگونه نقض برجام توسط طرف مقابل یا خروج از آن خواهند بود که مسئولیت آن نیز متوجه کشور نقض کننده یا خارج شونده از آن است.

خوشرو در خصوص تصویب معاهده ممنوعیت سلاحهای هسته ای در تابستان امسال نیز اعلام کرد که این اقدام یک تحول نوید بخش و مهم و در واقع واکنش جمعی محکم به نقض تعهدات از سوی کشورهای دارنده سلاحهای هسته ای در خصوص خلع سلاح هسته ای بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار