مهندس آذری جهرمی اعلام کرد :

گسترش همکاری های ایران و ارمنستان در زمینه ترانزیت ، امنیت سایبری و تبادلات پستی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار وزیرحمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان ، ترانزیت ، امنیت سایبری و تبادلات پستی را از زمینه های مناسب همکاری بین دو کشور بیان کرد.

 گسترش همکاری های ایران و ارمنستان در زمینه ترانزیت ، امنیت سایبری و تبادلات پستیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد آذری جهرمی در دیدار با واهان ماردیروسیان وزیر حمل و نقل ، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان با اشاره به روابط سازنده دو کشور از سال های گذشته ، گفت : در این دیدار ضمن مرور همکاری های گذشته بر توسعه روابط تجاری دو طرف تاکید داشتیم.

وی به همکاری با کشور ارمنستان در حوزه ترانزیت بین الملل اشاره کرد و افزود : در دو سال گذشته ترانزیت عراق به اروپا از طریق ارمنستان 10 برابر افزایش داشته است که مقرر شد با انجام مذاکرات سه جانبه از همین طریق ترانزیت بین الملل به کشور ترکمنستان نیز انجام شود.

مهندس آذری جهرمی از دعوت فعالان حوزه صنعت ICT ارمنستان به نمایشگاه تله کام تهران خبر داد و تاکید کرد : با حضور و بازدید فعالان بخشICT ارمنستان از نمایشگاه تله کام با ظرفیت بخش خصوصی ایران در این حوزه برای همکاری های دو جانبه آشنا می شوند.

وی به تشکیل کمیته ای از دو کشور برای همکاری در حوزه امنیت سایبری اشاره کرد و تصریح داشت : افزایش تبادلات پستی دو کشور و توسعه دیتا سنترها از دیگر موضوعاتی بود که برای گسترش همکاری های دوجانبه مطرح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد بعد انجام این توافقات تبادلات بین دو کشور چندین برابر ظرفیت فعلی می شود .

واهان ماردیروسیان وزیر حمل و نقل ، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و ارمنستان ، گفت : به موضوعات مطرح شده در این دیدار در آینده نزدیک به صورت عمیق تر پرداخته شود.

وی تصریح کرد : سطح همکاری های دو کشور از ترانزیت تا همکاری های پستی و فناوری اطلاعات و امنیت سایبری گسترش می یابد.

ماردیروسیان از تصمیم دو طرف برای تشکیل گروه هایی درباره نحوه همکاری های آینده دو کشور خبر داد و تاکید کرد : در این زمینه همایش ها و کنفرانس های مشترکی برگزار می شود.

وی در پایان سخنان خود، از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای سفر به ارمنستان و بررسی موضوعات مطرح شده دعوت کرد.

 

منبع : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار