مراکز هسته ای فرانسه در برابر حملات تروریستی آسیب پذیرند

مراکز هسته ای اهداف حساسی برای حملات تروریستی هستند. بنا بر تحقیقات انجام گرفته توسط «صلح سبز» ( گرین پیس)، از مراکز هسته ای به اندازه کافی در برابر خطر حملات تروریستی محافظت نمی شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس تحقیقات انجام گرفته توسط تشکل حامی محیط زیست مراکز هسته ای فرانسه در برابر حملات تروریستی آسیب پذیر هستند.

تلویزیون فرانسه گزارش داد: مراکز هسته ای اهداف حساسی برای حملات تروریستی هستند. بنا بر تحقیقات انجام گرفته توسط «صلح سبز» ( گرین پیس)، از مراکز هسته ای به اندازه کافی در برابر خطر حملات تروریستی محافظت نمی شود.

این تشکل مدافع محیط زیست خاطر نشان کرد که «استخرهای سوخت مصرف شده» در مراکز هسته ای در برابر سلاح های ضد تانک تاب مقاومت ندارند.

گزارشگر این شبکه گفت: بنا بر گزارش صلح سبز سطح امنیتی مراکز هسته ای در وضعیت هشدار قرار دارد. در فرانسه نوزده مرکز هسته ای وجود دارد. اصلی ترین نقطه ضعف این مراکز هسته ای، استخرهای سوخت مصرف شده هستند. مقاومت این استخرها بسیار کم است. ضخامت دیواره استخرها سی سانتیمتر ضحامت دارد که دو تا سه سانتیمتر آن فلزی است.

این در حالی است که ساختمان راکتور با بتنی به ضخامت بیش از شصت سانتیمتر ساخته شده است. تلویزیون فرانسه در این قسمت بخشی از سخنان یانیک روسلت مسئول هسته ای صلح سبز را پخش کرد.

وی گفت: ایجاد یک سوراخ در استخر می تواند حادثه هسته ای بسیار بدتر از حادثه فوکوشیما به وجود بیاورد. گزارشگر گفت: در فرانسه پنجاه و هشت استخر سوخت مصرف شده وجود دارد، یعنی برای هر راکتور یک استخر وجود دارد. به گفته کارشناسان تقویت ساختمان مراکز هسته ای بین یک صد و چهل و چهار تا دویست و بیست و دو میلیارد یورو هزینه در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

آسیب پذیری مراکز هسته ای فرانسه در برابر حملات تروریستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار