رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم:

هدف نرم‌افزار‌های تاکسی موبایل ارائه خدمات حمل و نقل شهری با کیفیت و امنیت بالاتر

امرالهی گفت:نرم‌افزار‌های تاکسی موبایل مدتی است که در کشور مشغول فعالیت هستند و در هفته‌های اخیر نیز در شهر قم فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛روح‌الله امرالهی،رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ،با اشاره به فعالیت‌های نرم‌افزار‌های تاکسی‌موبایل در کشور گفت: نرم‌افزار‌های تاکسی موبایل مدتی است که در کشور مشغول فعالیت هستند و در هفته‌های اخیر نیز در شهر قم فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: افراد و رانندگانی که به مردم خدمات می‌دهند باید شناسایی شوند و اطلاعات کامل این افراد باید در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار گیرد تا شهروندان و مسافرانی که از این خدمات استفاده می‌کنند از همه لحاظ احساس امنیت داشته باشند.

وی با بیان این‌که سازمان تاکسیرانی باید نظارت کامل به فعالیت این نرم‌افزار‌ها و رانندگان داشته باشد، افزود: این نرم‌افزار‌ها از نظر امنیتی مشکلات زیادی دارند و مشکل شهرداری و سازمان تاکسیرانی قم با این‌ نرم‌افزار‌ها نیز به علت مسائل امنیتی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در سازمان تاکسیرانی تمام رانندگان و تاکسی‌ها شناسنامه دارند و تمام اطلاعات آن‌ها در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار دارد و نظارت کامل بر رانندگان و تاکسی‌ها وجود دارد اما در عین حال همچنان مشکلاتی وجود دارد و برخی از مردم شکایاتی دارند بنا بر این عدم نظارت بر رانندگان در نرم‌افزارهای تاکسی موبایل مانند اسنپ، می‌تواند موجب بروز مشکلات اجتماعی بسیار زیادی شود.

وی با بیان اینکه یکی از شرایط فعالیت در سازمان تاکسیرانی تأهل است اظهار کرد: در سازمان تاکسیرانی تمام رانندگان پالایش و گزینش می‌شوند و افرادی که قصد فعالیت در سازمان تاکسیرانی دارند باید واجد شرایط سازمان تاکسیرانی باشند و حتی نظارت و کنترل بر افرادی که تاکسی‌های خود را اجاره می‌دهند نیز وجو دارد.

امراللهی بیان کرد: اسنپ صرفا یک مجموعه نرم‌افزاری است به این معنی که جنبه‌های دیگر حمل و نقل را ندارد و فقط ارائه دهنده نرم‌افزار است و خدمات حمل و نقل ارائه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: مجموعه اسنپ یک نرم‌افزار با بانک اطلاعاتی ماشین‌های شخصی و سواری است که هر کس می‌تواند با ارائه فقط یک عکس و گواهینامه رانندگی، در آن عضو شود و به حمل و نقل شهروندان بپردازد .

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: افراد و رانندگانی که به مردم خدمات می‌دهند باید شناسایی شوند و اطلاعات کامل این افراد باید در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار گیرد تا شهروندان و مسافرانی که از این خدمات استفاده می‌کنند از همه لحاظ احساس امنیت داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تفاوت‌های سازمان تاکسیرانی و اسنپ گفت: عمده کار سازمان تاکسیرانی نظارت بر عملکرد است و تفاوت سازمان تاکسیرانی و نرم‌افزار اسنپ نیز نظارت و کنترل و رعایت نکات و مسائل امنیتی به منظور ارائه خدمات و تامین رفاه شهروندان است.

وی ادامه داد: شهروندان به دنبال قیمت بهتر و کیفیت و رفاه بیشتر هستند و به همین دلیل سازمان تاکسیرانی را موظف کرده‌ایم که خدمات را به شکل بهتر و با قیمت پایین‌تر ارائه دهد.

امراللهی افزود: سازمان تاکسیرانی شهر قم باید یک نرم‌افزار قوی طراحی و تولید کند تا در کمترین زمان ممکن، مسافران را به تاکسی‌ها معرفی کند و تاکسی‌ها نیز با قیمت پایین و هزینه کم مردم را به مقصد برسانند.

وی تصریح کرد:‌ با بیان اینکه باید برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان فضای رقابتی ایجاد شود،  به منظور ایجاد فضای رقابتی برای ارائه خدمات حمل و نقل شهری با کیفیت بهتر و بالاتر به شهروندان، سازمان تاکسیرانی با سه شرکت نرم‌افزاری به توافق رسیده است تا این شرکت‌ها به ارائه خدمات حمل و نقل شهری زیر نظر سازمان تاکسیرانی بپردازند.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: شرکت اسنپ نیز می‌تواند با قبول شرایط و با نظارت سازمان تاکسیرانی به عنوان یک نرم‌افزار و نه به عنوان رقیب، فعالیت‌ کند البته تمام این فعالیت‌ها باید با نظارت سازمان تاکسیرانی و رعایت مسائل امنیتی انجام شود و تمام اطلاعات رانندگان باید در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار گیرد.

امراللهی گفت: با بیان اینکه در سازمان تاکسیرانی اولویت با تاکسی‌های موجود است ،در حال حاضر 6هزار تاکسی در شهر قم وجود دارد و رانندگان تاکسی‌ها از این راه امرار معاش می‌کنند بنا بر این تاکسی‌های موجود در اولویت قرار دارند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر چند نرم‌افزار تاکسی‌موبایل در قم مشغول به فعالیت‌ هستند که سازمان تاکسیرانی نظارتی بر آن ها ندارد و توصیه ما به شهروندان این است که از این نرم‌افزارها برای حمل و نقل شهری استفاده نکنند چراکه این‌ نرم‌افزار‌ها از نظر امنیتی مورد تایید شهرداری و سازمان تاکسیرانی قم نیستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: هدف سازمان تاکسیرانی این است که با استفاده از همین مکانیزم خدمات حمل و نقل شهری را با کیفیت و امنیت بالاتر و همچنین قیمت پایین‌تر به شهروندان ارائه دهد.

انتهای پیام/ح

 فعالیت‌ نرم‌افزار‌های تاکسی موبایل با نظارت سازمان تاکسیرانی درشهر قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار