اجرای سامانه نوین آبیاری در ۳ هزار هکتار از اراضی پایاب سد شهید قنبری ماکو

رئیس جهاد کشاورزی ماکو از اجرای سامانه نوین آبیاری در ۳ هزار هکتار از اراضی پایاب سد شهید قنبری ماکو خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛تاروردی زاده رئیس جهاد کشاورزی ماکو در بازدید از پروژه ۳۰۰۰ هکتارى آبیارى تحت فشار پایاب سد شهید قنبرى ماکو در ارائه توضیحاتی از روند پیشرفت فیزیکى پروژه و مزایاى استفاده از سیستم هاى نوین آبیارى تحت فشار بیان کرد: از مزایای این پروژه می‌توان به رعایت الگوى کشت، مصرف بهینه آب، کشت مکانیزه اشاره کرد که در نهایت منجر به افزایش عملکرد محصول می‌شود.

وی افزود: با اتمام و بهره برداری از این طرح در این شهرستان برای ۱۲۰۰ خانوار فرصت تثبیت شغل فراهم خواهد شد.

تاروردی زاده گفت: اعتبار تقریبی اختصاص داده شده برای این طرح ۵۳۰ میلیارد ریال در بخش آب، کشاورزی و مجهز کردن بخش کشاورزی ماکو به این نوع آبیاری است که مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تا به امروز هزینه شده است.

وی افزود: بی‌شک اگر مردم به نحو شایسته همراهی کنند پروژه آبیاری نوین، برابر برنامه زمانبندی اجرائی شده و توسعه شبکه فوق تا سطح پنج هزار هکتار نیز قابل افزایش است.

رئیس جهاد کشاورزی ماکو در ادامه با تشکر از بخشدار بخش مرکزى ماکو و پیمانکاران این طرح تصریح کرد: پیمانکاران و عوامل اجرایی با تلاش شبانه روزى، در سرما و گرما در احیائ اراضى با اجراى به موقع پروژه تلاش مى کنند که شایان تقدیر است.

وی تصریح کرد: هدف و تلاش مجموعه جهاد کشاورزى توانمند سازى کشاورزان و در نتیجه موثر واقع شدن آنان بر جامعه است.

انتهای پیام/م

سامانه نوین آبیاری در  اراضی پایاب سد شهید قنبری ماکو اجرایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.