اسکان 100 درصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه در دانشگاه کردستان

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کردستان از اسکان 100 درصدی دانشجویان متقاضی خوابگاه در دانشگاه کردستان خبر داد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛براهیم سلیمانیمدیر امور دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با توجه به مفاد مندرج در دفترچه راهنمای آزمون دوره‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی دانشگاه کردستان متعهد به اسکان ۵۰ درصد رتبه‌های برتر در هر رشته است که خوشبختانه ظرفیت خوابگاه‌های دولتی دانشگاه کردستان پاسخگوی این میزان تعهد است .

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 100 در صد دانشجویان متقاضی غیر بومی از خوابگاه بهره‌مند شده‌اند، گفت: تعداد ۳۹۴ دانشجو تحصیلات تکمیلی و تعداد یک هزار و ۱۰۲ دانشجوی دوره کارشناسی جدید الورود در خوابگاه‌ها اسکان داده شده اند .

سلیمانی با یادآوری این نکته که بر اساس آیین نامه صندوق رفاه اولویت اسکان با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است، ادامه داد: بر همین اساس محل دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه‌های داخل دانشگاه اسکان داده شد .

وی افزود: بیشتر از ۵۰ درصد رتبه‌های برتر دانشجویان دختر و پسر دوره کارشناسی در خوابگاه‌های دولتی بیرون از دانشگاه اسکان و مابقی دانشجویان جدید الورود (غیر متعهد) نیز در سه خوابگاه استیجاری اسکان شدند .

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مقطع دکتر ۸۷ نفر، مقطع کارشناسی ارشد ۹۸۰ نفر و دوره کارشناسی دو هزار و ۱۰ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: به این تعداد دانشجویان پذیرفته شده استعداد درخشان نیز اضافه می‌شود .

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه کردستان دارای ۱۵ باب خوابگاه دولتی (ملکی) بوده که بالغ برسه هزار و ۶۰۰ نفر دانشجو در این خوابگاه‌ها اسکان داده شده‌اند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ نفر دانشجوی دختر در ۹ باب خوابگاه و یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی پسر در ۶ باب خوابگاه اسکان داده شدند .

سلیمانی در پایان ضمن اشاره به اینکه یک باب خوابگاه استیجاری با ظرفیت ۱۹۰ نفر برای دانشجویان دختر و دو باب خوابگاه استیجاری با ظرفیت ۲۷۰ نفر برای دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی پسر قرارداد منعقد شده است، یادآور شد: چهار هزار و ۳۳۰ نفر دانشجو واجد شرایط و متقاضی خوابگاه بوده که در خوابگاه‌ها پذیرش شده‌اند، که احتمال می‌رود علاوه بر این آمار تعدادی از دانشجویان شبانه نیز به صورت انفرادی اقدام به اجاره منزل شخصی کرده باشند .

انتهای پیام/م

اسکان بیش از ۵۰ درصد رتبه‌های برتر دانشجویان دوره کارشناسی در خوابگاه‌های دولتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.