کاهش 20 درصدی مخاطبین سینماهای کشور

مدیرعامل موسسه بهمن سبز از کاهش 20 درصدی مخاطبین سینماهای کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز در سنندج صبح امروز در پنجمین نشست سراسری مدیران امور سینمایی حوزه هنری در سنندج، گفت: چهار سال از فعالیت این انجمن می‌گذرد و در طول این چهار سال اقدامات خوبی توسط این موسسه انجام شده است.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز افزود: اخلاق‌مداری رکن اصلی این مجموعه است و اخلاق جایگاه والایی در دین اسلام دارد و باید بکوشیم این مهم را سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

وی به گزارش عملکرد چهار سال موسسه بهمن سبز اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما از تشکیل این موسسه سبز کردن تمام سینماها در سراسر کشور است.

 مدیرعامل موسسه بهمن سبز درآمد 6 ماهه امسال سینماهای حوزه هنری را 142میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این رقم در سال 92 حدود 42 میلیارد تومان بود.

به گفته وی، در 6 ماهه نخست امسال حدود 2 میلیون و 520 هزار نفر مخاطب سینماها بوده‌اند که در کل کشور حدود 20 درصد کاهش داشته است.

کاظمی با بیان اینکه تعداد سینماها در طول ماموریت این موسسه از 65 سینما به 94 سینما افزایش یافته است، گفت: ظرفیت سالن در سال 92 حدود 27 هزار و 462 نفر بود که این آمار در سال 96 به 46 هزار نفر رسیده است.

وی ساماندهی منابع انسانی را یادآور شد و گفت: جذب نیروهای کارآمد و تحصیل کرده و جایگزین کارکنان بیسواد، کم‌سواد و بی‌انگیزه، برگزاری 8 دوره کارگاه آموزشی، نشست‌های تخصصی و تبادل تجربه برای مدیران سینما و امور سینمایی استان‌ها انجام شده است.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز گفت: در حال حاضر 343 نیرو در این موسسه فعالیت دارند که 5 نفر فوق‌لیسانس، 62 نفر لیسانس و 189 نفر دیپلم هستند.

وی انتشار دو کتاب، ساخت تیزر بازسازی سینماها، تولید بیش از 2 هزار خبر در فاصله سال 92 تا 96 و راه‌اندازی صفحه اینستاگرام را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام سینماهای کشور به سیستم نمایش دیجیتال مجهز است.

انتهای پیام/ د م

درآمد 142میلیارد تومانی سینماهای حوزه هنری

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.