مزایای انتخاب درست شریک کاری

بهترین تصمیمی که در زمینه کسب و کار گرفته ام، تصمیم برای انتخاب نخستین شریک تجاری ام بود. انتخاب درست شریک کاری می تواند به ایجاد رابطه ای پایدار و مفید و در نهایت موفقیت کسب و کارتان بینجامد.

مزایای انتخاب درست شریک کاریبه گزارش گروه وبگردی بشگاه خبرنگاران جوان،بهترین تصمیمی که در زمینه کسب و کار گرفته ام، تصمیم برای انتخاب نخستین شریک تجاری ام بود. انتخاب درست شریک کاری می تواند به ایجاد رابطه ای پایدار و مفید و در نهایت موفقیت کسب و کارتان بینجامد. زمانی که بیشتر مردم به دنبال شریک کاری هستند، اغلب به این موضوع فکر می کنند که چه کسی در آن برهه زمانی می تواند بیشترین فایده را برای کسب و کارشان داشته باشد. اما این طرز تفکر مناسبی نیست. بحث فقط در مورد کسب و کارتان نیست بلکه باید در مورد انتخاب فردی تصمیم بگیرید که قرار است یکی از مهم ترین روابط تان را در زندگی با او بسازید.

من شرکای احتمالی کسب و کارم را با این دیدگاه مورد سنجش قرار می دهم که آیا می توانم به مدت 20 سال یا بیشتر این فرد را در زندگی ام و در کنار خودم ببینم و آیا من و او می توانیم همواره ارزشی به زندگی یکدیگر اضافه کنیم یا خیر.

نخستین شریک کاری من شریک کاملا نامتعارفی بود. او جوان بود و تازه از کالج فارغ التحصیل شده بود. با این حال می توانستم استعداد فوق العاده زیاد او را ببینم. از طرفی ویژگی های مشترکی داشتیم که باعث می شد به راحتی بتوانیم در کنار یکدیگر کار کنیم.

ما در نهایت توانستیم هفت شرکت متفاوت را با کمک یکدیگر اداره کنیم و او هم اکنون مدیر ارشد مالی و فناوری و مدیرعامل سه تا از این شرکت هاست. مدت هاست که دیگر با یکدیگر کار نمی کنیم اما هنوز در ارتباط هستیم و در برخی کسب و کارها به طور مشترک سرمایه گذاری می کنیم و هر بار که به راهنمایی و مشاوره یکدیگر نیاز داشته باشیم، حتما یکدیگر را ملاقات می کنیم.

به این خاطر است که نخستین شریک کاری تان فرد بسیار مهمی در زندگی تان است. اگر در این زمینه هوشمندانه عمل کنید و کمی شانس داشته باشید، شخصی را پیدا خواهید کرد که به شکلی مثبت زندگی و مسیر شغلی تان را تحت تاثیر قرار دهد.

هیچ دستورالعمل خاصی برای پیدا کردن شریک مناسب وجود ندارد؛ اما توصیه هایی کلی در این زمینه وجود دارد که می خواهم با شما در میان بگذارم.

مطمئن شوید که آن فرد را می شناسید

شاید خیلی بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از مردم شریک هایی را انتخاب می کنند که وقت زیادی برای شناخت شان نگذاشته اند. شاید روی کاغذ شخص مناسبی به نظر برسد و توانایی های خارق العاده ای داشته باشد، اما شراکت نیازمند چیزی بیش از اینهاست. به یاد داشته باشید شما به دنبال کارمند فوق العاده ای نمی گردید، بلکه در جستجوی شخصی هستید که بتواند نیمه گمشده زندگی کاری تان باشد. بسیاری افراد شراکت کاری را به ازدواج تشبیه کرده اند. تقریبا 50 درصد زندگی های زناشویی به بن بست می خورند ولی این رقم برای شراکت های کاری به 80 درصد می رسد.

خودتان را انتخاب نکنید!

شما باید به دنبال شخصی باشید که کامل تان کند، نه این که دقیقا مانند خودتان باشد. اگر نقطه قوت شما نوآوری و خلاقیت تان است، آن گاه احتمالا باید به دنبال شخص محافظه کارتری باشید. اگر فروش برای تان مثل آب خوردن است اما در امور مالی ضعف دارید، احتمالا باید شریکی را در نظر بگیرید که از حساب و کتاب های کاری سر در بیاورد.

شاید احساس کنید با افرادی که شبیه خودتان هستند، راحت تر می توانید ارتباط برقرار کنید، اما این انتخاب به موفقیت کسب و کار شما نخواهد انجامید. هر چه مجموعه مهارت های موجود در تیم کاری تان بیشتر باشد، راحت تر می توانید کسب و کارتان را پیش ببرید.

به دنبال نگرش و ارزش باشید

به دلیل آن که شما و شریک تان باید همواره در حال هدف گذاری و تصمیم گیری برای پیشبرد کسب و کارتان باشید، بسیار مهم است که هر دوی شما در یک مسیر واحد حرکت کنید و نگرش های مشابهی برای آینده داشته باشید. شما باید مانند دو آجرچین به همراه یکدیگر آجرهای کسب و کار را روی هم قرار دهید، نه این که هر کس به شیوه خود بخواهد کارها را پیش ببرد.

همچنین باید شخصی را برگزینید که ارزش های مشترکی با شما داشته باشد زیرا این امر برای اعتمادسازی متقابل و ساخت کسب و کاری موفق، ضروری است. باید به دنبال شخصی باشید که شرافت و صداقت را پیشه خود کرده و به مسائل اخلاقی کار پایبند باشد.

شخص باحالی را انتخاب کنید!

این موضوع شاید یکی از مهم ترین موارد برای انتخاب شریک باشد. شما قرار است وقت بسیار زیادی را با شریک تان بگذرانید؛ بسیار بیشتر از قوتی که با دوستان و خانواده، یا حتی با همسرتان می گذرانید. در این رابطه فشارهای کاری را نیز تجربه خواهید کرد. بنابراین برای گذار از این زمان های چالش برانگیز و قدرتمندتر شدن، بهتر است شریکی را انتخاب کنید که بتوانید با او رابطه ای دوستانه برقرار کنید.

به یاد داشته باشید که تصمیم گیری در زمینه پیدا کردن شریک مناسب کاری واقعا تصمیم مهمی است. به حس ششم تان توجه کنید و نشانه های هشدار دهنده را نیز در نظر داشته باشید.

منبع:پنجره خلاقیت

انتهای پیام/

چگونه یک شریک کاری درست را انتخاب کنیم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار