مدیر کل امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی؛

۹۵۰ تشکل در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور فعالیت دارند

مدیر کل امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ۹۵۰ تشکل در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور فعال هستند که ۴۵۰ تشکل در هر سه حوزه سازمانی فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حسین اله بداشتی در همایش تشکل‌های مردم نهاد و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و دوره توانمند سازی تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود:کار تشکیلاتی در ایران از سابقه تاریخی خوبی برخوردار است، اما در حال حاضر باید کار گروهی در تشکل‌ها شکل بگیرد از طرفی یکی از آسیب‌ها در انجمن‌ها نبود شبکه عضویت است. باید کار جمعی مبتنی بر خرد جمعی در تشکل‌ها و سمن‌ها شکل بگیرد.
وی افزود: یکی از مزیت‌های کار تشکیلاتی این است که هزینه‌های فعالیت‌ها کاهش پیدا می‌کند و افراد بر اساس توانمندی‌ها و به صورت داوطلبانه کار می‌کنند.


اله بداشتی تصریح کرد: حفاظت از میراث فرهنگی، توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع دستی از جمله موضوعاتی است که تشکل‌های وابسته به حوزه میراث فرهنگی باید به آن بپردازند.

مدیر کل امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در دفتر امور مجامع از همان ابتدا چند هدف پیگیری شد که توسعه و تقویت سمن‌ها در سازمان میراث فرهنگی و بهره گیری از این تشکل ها، برگزار دوره آموزشی، شناسایی و ساماندهی تشکل‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی میراث از جمله این اهداف و فعالیت‌ها است.

وی افزود: ۹۵۰ تشکل در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور فعال هستند که ۴۵۰ تشکل در هر سه حوزه سازمانی فعالیت دارند.

اله بداشتی با اشاره به به برگزاری دوره توانمند سازی تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های خراسان رضوی افزود: سال گذشته در ۵ استان پنج دوره اموزشی برگزار شد و امسال ۱۵ دوره به صورت منطقه‌ای در ۵ منطقه کشور به منظور افزایش سطح دانش و اگاهی تشکل‌ها در مباحث تخصصی و عمومی برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری همایش تشکل‌های مردم نهاد  در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.