میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر؛

آغاز مرمت قلعه تاریخی نیکشهر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: مرمت قلعه تاریخی این شهرستان با یک میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

آغاز مرمت قلعه تاریخی نیکشهر به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، خیرالنسا امیری رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  اظهار داشت: عمده فعالیت‌ها در این فصل از مرمت قلعه تاریخی نیکشهر شامل آواربرداری به منظور خانه سازی معماری فضا‌های داخلی قلعه، استحکام بخشی جرز‌ها و جداره‌ها و اجرای اندود‌های حفاظتی روی بقایای معماری است.

وی افزود: قرار است محوطه اطراف قلعه با مشارکت شهرداری نیکشهر ساماندهی شود.

امیری ادامه داد: مقرر شد شهرداری نیکشهر اعتباری معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به این امر اختصاص دهد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: این مجموعه متعهد شد طراحی فضا‌های اطراف قلعه را در اولویت کار خود قرار داده و پس از تصویب در اختیار شهرداری بگذارد.

 شهرستان نیکشهر با ۳۹۶ روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی و ۱۴۱ هزار و ۸۹۴ نفر جمعیت با ۳۷ هزار و ۲۰۷ خانوار در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور)، ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت علاوه بر اینکه پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود دارای بیش از هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و گردشگری است.


انتهای پیام /ع

باسازی قلعه تاریخی نیکشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار