چه اتفاقی برای چمدان‌های شما در فرودگاه می‌افتد؟ + فیلم و تصاویر

حمل و نقل هوایی سیستم پیچیده‌ای دارد؛ مجموعه‌ای با هزاران کیلومتر تسمه نقاله زیرزمینی که مسافران تنها چند متر از آن ر امشاهده می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام سفر با هواپیما، چه اتفاقی برای بارهای شما می‌افتد؟ در این خبر به سراغ این موضوع رفته و ویدئویی جالب از مراحلی که یک چمدان در طول سفر طی می‌کند را برایتان به اشتراک گذاشته‌ایم.

بارها پس از قرارگیری روی تسمه‌ نقاله‌‌هایی که بخشی از سیستم حمل و نقل زیر زمینی فرودگاه است با سرعت زیادی مسیر در نظر گرفته شده را طی می‌کنند. طول این مسیر بسته به هر فرودگاه و تجهیزات آن  متفاوت است. مثلا در فرودگاه Heathrow که یکی از مجهزترین فرودگاه‌های اروپاست، تونلی در حدود 6.7500  کیلومتر با 44 تسمه بازرسی وجود دارد. اینسیستم  ظرفیت جابجایی حدود 53 میلیون چمدان را در سال دارد.

در این فرودگاه حتی اگر پروازی هم لغو و یا با تاخیر انجام شود، مجموعه قادر است تا 4000 چمدان را به مدت نامعلوم در خود نگهداری کند. بارکدهای متصل شده به هر چمدان یک کد ده رقمی منحصر بفرد است که به هیچ وجه تداخلی با سایر کدها نخواهد داشت.

  

 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آذری
۰۹:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
لطفا از فرودگاههای خودمون کلیپ بذارید ببینیم چه بلایی سر این چمدونهای ما میاد که سالم تحویل میدیم کج و کوله تحویل میگیریم .
Iran (Islamic Republic of)
مسافر
۲۲:۱۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
ما از اهواز به تهران رفتیم وقتی چمدان ما روی تسمه اومد دیدم چمدان شکسته چمدانها رو پرتاب می کنن کسی مسؤلیت قبول نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
مسافر
۲۲:۱۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
ما از اهواز به تهران رفتیم وقتی چمدان ما روی تسمه اومد دیدم چمدان شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
اینایی که نشون دادید مال اونور آبی هاست
Germany
علی
۱۵:۲۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
اولش گفتم ای بابا ما که میدونیم چمدونامون کجا میره تازه خودمون هم کمکشون میکنیم سوار هواپیماشون میکنیم بعد فهمیدم بابا مال کشورای دیگه است
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۰۹:۰۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
كاش كمي هم انصاف داشته باشن و چمدانهاي مسافران رو نشكنن
آخرین اخبار