پهن شدن تور صیادان از فردا ۲۰ مهر در دریای  مازندران

صیادان مازندرانی فردا پنجشنبه ۲۰ مهر برای صید ماهیان استخوانی به دریا می‌ روند.

عباسعلی شیخ تبار معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: هر ساله در تاریخ ۲۰ مهر ماه فصل صید شروع می‌شود و امسال هم در روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه شهرستان محمودآباد در شرکت تعاونی پره وحدت میزبان افتتاحیه صید ماهیان استخوانی مازندران است.

وی افزود: امسال مانند پارسال ۵۴ تعاونی صیادی سراسر مازندران با حدود ۴ هزار نفر صیاد وارد آب‌ های دریای مازندران می‌شوند.

شیخ تبار گفت: این صیادان با هدف بهره برداری و صید انواع ماهیان استخوانی شامل ماهی سفید، کفال، کپور و کلمه و سایر گونه‌ها وارد دریا می‌شوند.

وی افزود:  صیادان مازندران پارسال حدود ۳ هزار و ۵۴۵ تن صید انواع ماهی داشتند که انتظار داریم امسال حدود ۵ هزار تن صید داشته باشیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گفت: با توجه به فعالیت‌های بازسازی ذخائر که در مازندران و مرکز تکثیر شهید رجایی اتفاق افتاد، بیش از ۶۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور را تکثیر و رهاسازی شد.

شیخ تبار افزود: با مشارکت تعاونی‌های صیادی در ۱۱ رودخانه و دو استخر جایگاه تکثیر طبیعی ماهی سفید و کپور را فراهم کردیم که در مجموع ۲۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهیان سفید و کپور در این شیل‌ ها تولید و در همان رودخانه‌ ها رهاسازی شددند.

انتهای پیام/ م

صید ماهیان استخوانی از فردا ۲۰ مهر در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار