نگاهی به سوابق ۴ استاندار جدید دولت دوازدهم+ تصاویر

در این گزارش سوابق چهار استاندار جدید کابینه دوازدهم را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هیئت وزیران  روز گذشته به 4 استاندار کابینه دوازدهم رأی اعتماد دادند. بر این اساس محمدمهدی شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی، بهمن مرادنیا به عنوان استاندار کردستان، سید مناف هاشمی به عنوان استاندار گلستان، سید علی آقازاده به عنوان استاندار مرکزی انتخاب شدند.

در ادامه مهم‌ترین سوابق این استانداران را می‌خوانید:

محمد مهدی شهریاری؛ استاندار جدید آذربایجان غربی

نگاهی به سوابق چهار استاندار جدید دولت دوازدهم+ تصاویر

محمد مهدی شهریاری در سال 1343 در شهر مانه و سملقان متولد شد. شهریاری در سال 1360 در حالی که یک دانش آموز دبیرستانی بود عازم جبهه های نبرد علیه دشمن متجاوز شد.

برادر وی در سال 1363 در منظقه کامیاران به شهادت رسید. شهریاری در سال 1365 در اثر استفاده دشمن بعثی از سلاح شیمیایی در منطقه شلمچه تحت تاثیر این مواد قرار گرفته و به درج جانبازی نائل آمد.

وی در سال 1373 به عنوان کارشناس در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه مشغول به‌کار شد. شهریاری در سال 1386 کاندیدای هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و  به عنوان نماینده بجنورد به مجلس راه یافت.

در سال 1390 و پس از اتمام دوران نمایندگی مجددا کاندیدا نشد و پس از اتمام دوره به وزارت امور خارجه بازگشت. وی از سال 1393 به عنوان سرکنسول وزارت امور خارجه در فرانکفورت آلمان مشغول به‌کار است.

بهمن مرادنیا استاندار جدید کردستان

نگاهی به سوابق چهار استاندار جدید دولت دوازدهم+ تصاویر

بهمن مرادنیا متولد ۱۳۴۴در شهرستان بیجار است، وی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی و همچنین نماینده دوره هشتم مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی بوده است.

سیدمناف هاشمی استاندار جدید گلستان

 نگاهی به سوابق چهار استاندار جدید دولت دوازدهم+ تصاویر

سید مناف هاشمی متولد سال 1346 در ملرد هزارجریب نکا است. وی تحصیلات خود را در مقطع فوق لیسانس در انستیتوی کارولینسکا سوئد در رشتهٔ شهرسازی به پایان رساند. هاشمی دارای دکتری تخصصی (PHD) در رشته برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است.

وی پیش از این معاونت توسعه و پشتیبانی و جانشینی وزارت ورزش و جوانان را برعهده داشت؛ هاشمی در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران مسئولیت‌هایی مانند معاونت برنامه‌ریزی و توسعهٔ شهری، قائم مقام معاونت خدمات شهری، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد را بر عهده داشته است؛ و با روی کار آمدن حسن روحانی به معاونت وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و پس از استعفای محمود گودرزی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد.

وی در دولت اصلاحات مدیرکل دفتر برنامه و بودجهٔ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود.

سوابقی همچون عضو شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران(1392–1389)، قائم مقام معاونت خدمات شهری (1388و 1389)،  مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال‌های 81 تا 82، رئیس هیئت مدیره مؤسسه دفاتر خدمات الکترونیکی شهرداری تهران، شهردار تنکابن در سالهای 76 تا 81، نماینده وزیرکشور و شهردار تهران در تدوین قانون تجمیع عوارض (81 تا 84) و مالیات بر ارزش افزوده، رئیس هیئت مدیره شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، عضو و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند، رئیس کمیته راهبری دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران، عضو هیئت مدیره شرکت مجتمع ایستگاهی مترو، متولی و پیشنهاد دهنده لایحه اصلاح منابع مالی پایدار با کمک شهرداریهای کلان‌شهرهای کشور (سال 82) و... در کارنامه وی دیده می‌شود.

سیدعلی آقازاده استاندار جدید استان مرکزی

نگاهی به سوابق چهار استاندار جدید دولت دوازدهم+ تصاویر

سیدعلی آقازاده دارای مدرک تحصیلی کارشناس جغرافیا از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه خوارزمی است. وی بخشداری بهمئی کهگیلویه و بویر احمد در سال 1361، بخشداری کلاردشت مازنداران در سال 1362 و همچنین کارشناس اداره کل ارزشیابی وزارت کشور در سال 1363 را برعهده داشته است.

فرماندار شهرستان دلیجان در سال 77 - 1376 از دیگر سمت‌های استاندار جدید استاندار مرکزی است. مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در اسفند 1392 از دیگر سمت‌های آقازاده بوده است همچنین وی در حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان به عنوان معاون توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد.

رئیس اداره در معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور در سال 81 - 1377 از دیگر سمت‌های اجرایی آقازاده بوده این در حالی است که وی در سال 85 - 1381 فرماندار شهرستان بندر انزلی، در سال 87- 1385 فرماندار شهرستان شازند و در سال 88- 1387 معاون خدمات شهری شهرداری کرج و نیز در سال 92- 1388 شهردار کرج بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار