امیر سرتیپ دوم رجبی مطرح کرد؛

ضرورت دسترسی راحت مردم به خدمات درمانی در مناطق مرزی

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ضرورت دسترسی راحت مردم به خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق مرزی و محروم خبر داد.

ضرورت دسترسی راحت مردم به خدمات درمانی در مناطق مرزیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ دوم جلیل رجبی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی آ‌جا در مراسم اختتامیه همایش سراسری بهداشت و درمان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مردم یاری و ارائه خدمات درمانی به همه مراجعه کنندگان اعم از  خانواده‌های نیروهای مسلح یا سایر اقشار در مراکز درمانی آ‌جا یکی از رسالت های مهم ما در حوزه بهداشت و درمان است و از سوی دیگر مهم ترین اولویت‌ها بعد از خدمات پایش و سلامت ایجاد دسترسی بیشتر مردم  در مناطق مرزی و محروم به خدمات بهداشتی و درمانی است که این مهم از طرف ما به عنوان نیروهای مسلح به عنوان خدمتی کوچک برای کشورمان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در مجموع بیش از 50 درصد خدمات درمانی در بیمارستان‌های آ‌جا برای اقشاری غیر از نیروهای مسلح ارائه می‌شود، ادامه داد:‌ به قطع و یقین پشتیبانی و مشارکت بین بخشی و افزایش آن به ویژه در حوزه نظام سلامت مهم ترین مو‌لفه رشد و ارتقای کشور است، بنابراین برای افزایش همکاری‌های سامانه بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران با وزارت بهداشت چند پیشنهاد داریم که انتظار می‌رود در صورت امکان اجرایی شود.

توانایی نیروهای مسلح برای ساخت و ساز طرح‌های بیمارستانی در کشور

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی آ‌جا افزود: یکی از پیشنهادها مشارکت در ساخت و ساز طرح‌های بیمارستانی در کشور است. ما به عنوان نیروهای مسلح توانمندی و قابلیت‌های بسیاری در بخش بهداشت و درمان داریم و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز توانمندی‌های خاص خود را دارد، بنابراین یکی از پیشنهادها این است که همکاری‌هایمان در این زمینه بیشتر شود و اگر وزارت بهداشت می تواند در راه‌اندازی بخش‌های تروما، تخت‌های مسمومیت و سوختگی به ما کمک کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اعلام آمادگی همکاری بهداشت و درمان آجا‌ برای توسعه سطح خود مراقبتی و ارتقای سلامت با وزارت بهداشت گفت: در این زمینه توانمندی‌های زیادی داریم که می‌تواند برای ارتقای سطح سلامت و افزایش خود مراقبتی‌ها موثر واقع شود. همگان می‌دانند که به طور کلی یکی از مهم ترین برنامه‌های ما یاری رسانی به همه اقشار به ویژه مردم یاری است، بنابراین اگر همکاری دانشگاه‌های پزشکی چه دانشگاه‌های آ‌جا و چه دانشگاه‌های وزارت بهداشت تنگاتنگ شوند یقینا‌ با افزایش نیروهای تخصصی و یا سایر موارد بخش قابل توجهی از مشکلات خدمات رسانی به مردم حل می‌شود.

سرتیپ رجبی همچنین با اشاره به پیشنهادی دیگر به وزارت بهداشت مبنی بر فراهم کردن امکان افزایش نیروهای تخصصی در مناطق محروم و در بیمارستان‌های نیروهای مسلح آن مناطق بیان کرد: در مناطقی همچون زاهدان و یا برخی دیگر از مناطق محروم کشورمان که بیمارستان‌های نظامی آنجا نیز در حال ارائه خدمات هستند با مشکل کمبود نیروهای تخصصی کم و بیش مواجه هستند و اگر وزارت بهداشت بتواند در این زمینه همکاری و کمک کند می‌توان میزان خدمات رسانی به مردم را در آن افزایش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار