مظاهریان مطرح کرد:

لزوم دخالت نهاد های محلی در برنامه ریزی مسکن/سه دهک جامعه زیر خط فقر مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید از دخالت گسترده دولت ملی در بخش مسکن جلوگیری کرده و نهادهای محلی را وارد کارهای عملیاتی این حوزه کنیم.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد مظاهریان در مراسم اختتامیه هفدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه سیاست گذاران و دست اندرکاران بر این باور هستند که باید برای مداخله دولت ها یک حد قرار دهیم گفت: بر اساس نظریه های کارشناسی حد مداخله دولت زمانی است که بازار شکست بخورد که در آن شرایط دولت باید برای برگرداندن تعادل به جامعه مداخله کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص ارائه آمارهای مهم در این حوزه گفت: براساس آمار ها اگر یک خانوار ایرانی، ۱۱ سال همه درآمد خود را جمع کند می تواند خانه دار شود.

وی با بیان اینکه سه دهک جامعه زیر خط فقر مسکن هستند افزود: 135 هزار هکتار بافت های هدف بهسازی و نوسازی در کشور داریم که معادل دوبرابر مساحت تهران است.

مظاهریان تصریح کرد: تمام آمار و ارقام ها حاکی از آن است که یک بی تعادلی در این بخش رخ داده و دولت باید برای برگرداندن تعادل دخالت کند.

وی با اشاره به اینکه دخالت دولت باید در حد ساماندهی و تامین مسکن خانواده های کم درآمد و نظارت در این بخش باشد افزود: دخالت دولت باید در حد تنظیم امور بانکی و صدور چند بخشنامه باشد.

 مظاهریان با تأکید بر اینکه سایر اقدامات دخالتی باید در حد محلی باقی بماند تصریح کرد: در ایران حداکثر  یک نهاد محلی به نام شهرداری داریم بنابراین شهرداری ها و نهادهای محلی باید در مسائل مختلف دخالت کنند و نمی توان از یک گوشه پایتخت، دولت ملی برای کل کشور برنامه ریزی کند.

وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که نهاد محلی را در برنامه ریزی مسکن دخالت داده و دولت ملی، دخالت گسترده ای در بخش مسکن نداشته باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: با به رسمیت شناختن و ارتقاء دادن جایگاه های محلی از سوی دولت است می توان این نهادها را در بخش اجرایی مسکن وارد کرد.

انتهای پیام/

تامین مسکن خانواده های کم درآمد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار