نشست محرمانه مقامات دولت اوباما با دموکرات‌های کنگره درباره برجام

مقامات دولت پیشین آمریکا قصد دارند در نشستی محرمانه گزارشی درباره امتیازهای موافقتنامه هسته‌ای ایران در اختیار دموکرات‌های کنگره قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا که در میانجیگری برای دستیابی به موافقتنامه هسته ای ایران نقشی مهم داشتند قصد دارند گزارشی را در مورد امتیازهای این موافقتنامه بین‌المللی در اختیار دموکرات های کنگره قرار دهند.


این نشست محرمانه قرار است چهارشنبه شب و در حالی برگزار شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آماده می شود تصمیم خود را در مورد موافقتنامه هسته ای اعلام کند. تصمیم رئیس جمهور آمریکا که پیش بینی می شود از تایید موافقتنامه هسته ای ایران خودداری کند، می تواند باعث برهم خوردن این موافقتنامه شود.


جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا، ارنست مونیز وزیر انرژی سابق آمریکا و وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران از جمله مقامات دولت سابق هستند که قرار است در نشست با دموکرات های کنگره حضور پیدا کنند.


ژرار آرو سفیر فرانسه، کیم داروچ سفیر انگلیس و پیتر ویتنگ سفیر آلمان نیز در این نشست حضور خواهند داشت. این سه کشور اروپایی ( فرانسه ، انگلیس و آلمان ) از طرف های امضا کننده موافقتنامه هسته ای ایران هستند.

 

انتهای پیام/

 گزارش مقامات دولت اوباما درباره مزایای برجام به دموکرات‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار