وجود ۱۶ هزار جلد کتاب لاتین در دانشگاه کرمان

رییس کتابخانه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان از وجود۲۱ هزار و ۵۳۵ جلد کتاب در کتابخانه این دانشگاه خبر داد که ۱۵ هزار و ۴۱۵جلد از آنها بروز و لاتین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مهدیه حسنخانی رییس کتابخانه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: در بخش مرجع کتابخانه یک هزار و ۴۵۵ عنوان پایان نامه درسطح کارشناسی ارشد و دکتری و ۱۶۷ گزارش طرح پژوهشی نگهداری می شود.
وی از تخصصی بودن، تناسب با نیازهای آموزشی و پژوهشی استادان و دانشجویان و بروز بودن کتاب های لاتین به عنوان مهم ترین ویژگی های کتابخانه دانشگاه نام برد و آن را عامل استقبال دانشجویان، استادان و پژوهشگران سایر دانشگاه ها و حتی استان های همجوار از این کتابخانه دانست.
حسنخانی گفت: سالن های مطالعه و سیستم نرم افزاری با قابلیت جستجو و رزرو تحت وب از طریق سایت دانشگاه، قابلیت اتصال آسان به پایگاههای اطلاعاتی و کتابخانه دیجیتال و خدمات تامین مدرک از پایگاه های اطلاعاتی معتبر و لاتین از خدماتی است که در کنار دسترسی آسان به "وای فای" (wifi)، به مراجعان داده می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل عضویت این کتابخانه در دو طرح امین (امانت بین کتابخانه ای) و غدیر(عضویت فراگیر کتابخانه ها)، استفاده از خدمات سایر کتابخانه های دانشگاهی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز تسهیل شده است.

رییس کتابخانه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به فعالیت شورای چاپ و نشر دانشگاه زیر نظر کتابخانه از سال ۱۳۸۹ اشاره و اظهار کرد: تاکنون پس از بررسی ۲۲ متن کتاب پیشنهادی به شورا، ۹ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

وی افزود: بررسی کتاب های پیشنهادی جدید نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۲ عنوان مجله علمی، تخصصی به زبان انگلیسی نیز در زمینه گیاهان دارویی و سیستم های هوشمند به صورت الکترونیکی از سوی دانشگاه در حال انتشار است اظهارکرد: کتابخانه دانشگاه در سال ۱۳۷۳ به عنوان کتابخانه مرکز بین المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته فعالیت خود را آغاز کردودر سال ۱۳۸۰ مجموعه منابع کتابخانه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی به دانشگاه انتقال یافت و در حال حاضر کتابخانه به عنوان کتابخانه مرکزی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته فعالیت می کند.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در ۲۷ کیلومتری شهر کرمان و در انتهای هفت باغ علوی و نزدیک شهر تاریخی ماهان واقع است.

انتهای پیام/ی

کتابخانه دیجیتال در دانشگاه هایتک ماهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار